Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо с 20 секунди наказание за станалото с Ръсел

Алонсо с 20 секунди наказание за станалото с Ръсел

9457
0
Фернандо Алонсо
Фернандо Алонсо; снимка: Астън Мартин

Фернандо Алонсо бе наказан от стюардите на Гран при на Австралия заради ситуацията, при която Джордж Ръсел катастрофира в последната обиколка на състезанието на пистата Албърт парк. Санкцията е преминаване през питлейна. Тъй като обаче надпреварата е приключила, тя се превръща в 20 секунди добавено време. Според стюардите изборът на Алонсо да направи „необичайна маневра“ преди шести завой – спиране, ускорение и второ спиране – е утежняващо обстоятелство.

В решението на стюардите се посочва, че Ръсел е на приблизително 0,5 секунди зад Алонсо при приближаването към шести завой

„Алонсо обясни, че е имал намерение да подходи към шести завой различно – да намали по-рано и да влезе с по-ниска скорост в кривата, за да има по-добро излизане. Ръсел обясни пред стюардите, че според него маневрата на Алонсо е била хаотична. Изненадала го е и е причинила рязкото скъсяване на дистанцията помежду им. Резултатът е намаляване на аеропритискането във връхната точка на кривата, загуба на контрол (от страна на Ръсел) и катастрофа на излизането от завоя. Между колите не е имало контакт“, се казва още в решението.

„Телеметрията показва, че Алонсо намалява малко повече 100 метра по-рано от всеки друг път, когато е взимал завоя. Освен това натиска много леко спирачките в точка, където обикновено не спира. Натискането обаче е толкова леко, че не е основната причина за забавянето на колата. След това наново ускорява към кривата преди да намали, за да я вземе. Алонсо обясни, че докато планът му е бил да спре по-рано, то е допуснал известна грешка и затова се е коригирал с новото ускорение. Въпреки това маневрата е причината за рязкото съкращаване на дистанцията между двете коли.“

При взимането на решението си стюардите са се придържали към правилото, че в нито един момент на пистата „не може да се кара бавно, хаотично или по начин, който може да бъде сметнат за потенциално опасен за други пилоти“.

„В конкретния случай стюардите не взимат предвид последствията от катастрофата. Отбелязва се също така, че липсва достатъчно информация, за да се прецени дали маневрата на Алонсо е целяла да причини проблеми на Ръсел или е просто действие за по-добро излизане от завоя. Изборът му обаче е за действие с определено намерение, което според стюардите е поне „потенциално опасно“ като се има предвид скоростта в тази част на пистата.“

Непосредствено след финала самият Алонсо каза, че е имал и проблеми

„През последните 15 обиколки имах някакви проблеми с батерията – питах отбора какво става, оплаквах се. Поведението ѝ беше непостоянно. Притеснявах се дали ще успея да задържа позицията, макар че щях да съм доволен и на седмо място. Като цяло направихме добро състезание“, обясни испанският пилот на Астън Мартин.

Решението на стюардите да накажат Алонсо праща испанеца осми в класирането. Ланс Строл и Юки Цунода отиват шести и седми.