Фернандо Алонсо похвали Макс Верстапен след днешната квалификация в Япония. Двукратният световен шампион вярва, че нидерландецът е „изключителен пилот“ и че резултатите на Ред Бул са заради неговото каране, а не заради автомобила. В същото време Алонсо отпадна още в Q2 на Сузука, след като отново нямаше скорост.
Верстапен спечели днешната квалификация за Гран при на Япония. Пилотът на Ред Бул записа феноменална бърза обиколка в самия край на Q3 и „открадна“ полпозишъна от Ландо Норис. Така Верстапен записа четвърти полпозишън на японското трасе и утре ще се надява да спечели още едно състезание в чест на Хонда.
Четирикратният световен шампион не беше фаворит преди началото на квалификацията, тъй като не разполага с толкова конкурентен болид. Въпреки това той отново надскочи възможностите на техниката и подобри рекорда на Сузука. Веднага зад него останаха Ландо Норис и Оскар Пиастри, които разполагат с най-силния автомобил на стартовата решетка- Макларън MCL39.
Алонсо призна, че е много бил впечатлен от обиколката на Верстапен и как той е успял да спечели полпозишън с такъв автомобил. Самият испанец е бил подобна позиция преди години, когато караше Ферари и се бореше със Себастиан Фетел. Затова той похвали нидерландеца и вярва, че Ред Бул все още е в челото благодарение на силното каране на Макс
„Верстапен е изключителен пилот и го доказва във всеки уикенд. Затова му свалям шапка“, сподели Алонсо. „Обиколката, която направи, се дължи само на него. Автомобилът му явно не е на ниво, за да се бори за полпозишън или дори за топ 5. Въпреки това той успява да прави тези вълшебни обиколки и да има вълшебни уикенди.“
„В момента Макс е най-добрият на пистата. Той е еталон за всички нас и ние трябва да продължим да се подобряваме, за да достигнем това ниво“, добави пилотът на Астън Мартин.
Кристиан Хорнер също коментира събитията от квалификацията. Британецът не скри изненадата си от факта, че Верстапен е на полпозишън.
„Искам да кажа, че не очаквахме това. Знаеш ли, Макс… имам предвид, какво можеш да кажеш? Просто изключителен, изключителен… сякаш е извлякъл всеки грам от представянето си.“
„Знаете ли, той и неговият инженерен екип работеха върху подготовката, за да вкарат гумите в правилния прозорец“, обясни Хорнер.
Хорнер подчерта, че финалното усилие на Верстапен в Q3 е дошло въпреки по-слабия автомобил, с който разполага Ред Бул в сравнение с този на Макларън.
„И аз мисля, че той извлече максимума от колата. И спечелването на тази полпозишън беше напълно противно на формата, която наблюдавахме досега. Това бе огромен резултат за него и голям успех за отбора.“
Хорнер разкри, че от екипа са направили мащабни промени в настройките на автомобила на Верстапен, за да намерят най-добрия баланс.
„Този уикенд обърнахме колата с главата надолу. По отношение на настройките беше Макс и екипът му свършиха страхотна работа. Просто вкарахме автомобила в правилния прозорец и поставихме гумите на правилното място и събрахме всичко заедно.“
Шефът на Ред Бул призна, че Макларън е имал предимство на хартия. Верстапен е направила разликата там, където е била най-важна
„Мисля, че в Макларън са с половин десета по-бързи, ако бяха събрали една перфектна обиколка. Но те не успяха да направят това. След това с Макс.. той остави нищо на масата. Това беше една от най-добрите му обиколки изобщо в квалификация“, каза още Кристиан Хорнер.
Междувременно Алонсо даде 13-то време в квалификацията за Гран при на Япония. Двукратният световен шампион отново се бореше с трудния за управление автомобил на Астън Мартин и не успя да влезе в третия сегмент от сесията.
„Вчера се чувствах конкурентноспособен. Но след промяната на посоката на вятъра не бяхме толкова бързи. Бях доволен от всичките си обиколки в квалификацията. Завършихме 14-ти в Q1 и 13-ти в Q2. Смятам, че темпото ни беше точно за тези позиции. Трябва да подобрим представянето на автомобила си, за да можем да достигнем Q3. Утре ще се опитаме да се борим за позициите, даващи точки“, обясни Алонсо.
Съотборникът на Алонсо Ланс Строл имаше много тежка сесия. Канадецът отпадна още в Q1 и ще започне утрешната Гран при на Япония от последната 20-та позиция.
„Днешната квалификационна сесия беше голямо предизвикателство. Червените флагове в FP2 и FP3 ни попречиха да използваме меки гуми, което затрудни получаването на точни данни за автомобила. За съжаление, силен порив на вятъра ме застигна по време на последната ми обиколка за време. В резултат на това автомобилът загуби баланс и ме принуди да изляза на завой 6. Така не успяхме да влезем в Q2. Тъй като утре вероятно ще вали, ще търсим всякакви възможности, от които да се възползваме в състезанието“, коментира Строл.
Our #JapaneseGP qualifying results.
pic.twitter.com/pndjsAf7xn
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) April 5, 2025