Начало Автомобилни новини Alpine A290: С контакт вместо турбо

Alpine A290: С контакт вместо турбо

857
0
Alpine A290

Alpine A290 е спортната версия на новото Renault 5 E-Tech. Класическият модел беше с турбокомпресор, а новият разполага с до 220 електрически конски сили. A290 празнува премиерата си, както подобава на статута му, по време на 24-те часа на Льо Ман.

Renault 5 се завърна, след като френската фирма навлезе в електрическата ера. Легендарното Renault 5 Turbo също се сдобива с наследник под марката Alpine. Като Alpine A290, моделът се отказва от изключително широките задни калници, централно разположения двигател и турбокомпресора. Мощното му електрическо задвижване обаче все пак трябва да гарантира удоволствие от шофирането.

Мускулеста външност

Подобно на Renault 5, A290 е базиран на платформата AmpR Small, но с по-широка с 60 мм следа тя създава основа за атлетичен външен вид. По отношение на размерите моделът остава съвсем компактен с дължина 3990 мм, широчина 1820 мм, височина 1520 мм и междуосие 2530 мм.

Характерни са X-образните фарове, разширените арки на колелата, алуминиевата лайстна на покрива – по желание с трикольор, – новопроектираните широки странични прагове и предната престилка с отвори за въздух, дифузорът на задната престилка и патешката опашка на задния капак. Тези стилистични елементи са отглас от A110.

Под калниците французите са монтирали 19-цолови алуминиеви джанти, за които има избор между два варианта на дизайн. Специално разработените гуми Michelin са с размери 225/40. Зад тях се виждат четирибуталните моноблокови спирачни апарати Brembo.

Кокпит със спортен привкус

Стилистиката на арматурното табло на Alpine A290 съответства на оформлението на Renault 5. Новият дизайн на волана с кръгла противоударна главина и адаптирани превключватели за рекуперация и функция за изпреварване придава спортен привкус. Върху преработената централна конзола има бутони за избор на посоката на движение. Към това се добавя интериор с кожа напа или текстил с покритие в зависимост от варианта на оборудване.  Налице са различни дизайнерски апликации, алуминиев комплект педали и множество лога Alpine. Спортната визия се допълва от спортни седалки на първия ред.

Електрическо задвижване с мощност до 220 к.с.

Адекватна динамика на A290, който тежи само 1479 кг, се осигурява от многостранно адаптираната електрическа платформа. Двигателят, окачването, спирачките и гумите са модифицирани. Електрическият двигател, разположен на предния мост, се предлага в две нива на мощност: със 130 кВт във версиите GT и GT Premium и със 160 кВт във вариантите GT Performance и GTS. Максималният въртящ момент е съответно 285 и 300 Нм. Малкият двигател реализира класическия спринт за 7,4 секунди и може да задвижи A290 до 160 км/ч. По-мощният електромотор постига 6,4 секунди и е в състояние да достигне 170 км/ч. И двата електромотора черпят енергия от 52 кВт батерия в долната част на каросерията. Засега се предвижда пробег от 380 км. На бързозарядна станция батерията се зарежда от 15 до 80 процента за 30 минути с мощност на зареждане 100 кВт. С вграденото зарядно устройство с мощност 11 кВт нивото на зареждане се покачва от 50 до 80 процента за 1:20 часа или от десет до 80 процента за 3:20 часа.

Специални издания за пазарния дебют

Специално за пазарния старт се предлагат четири лимитирани издания: Premiere Edition в черно-перленочерно, Beta, вдъхновена от изложбения автомобил A290_β с контрастиращи бели и черни повърхности, както и La Grise и La Bleue.

От лимитираните специални серии ще бъдат произведени общо 1955 екземпляра Числото е символично и напомня за годината, в която фирмата Alpine е основана от Жан Ределе. Общото между тях е ексклузивното лаково покритие, специалното оборудване и плакетът на централната конзола.

Образецът е R5 Turbo

Renault 5 Turbo, произвеждано в периода 1980–1985 г. и цитирано като исторически образец, разполага със 160 к.с. Автомобилът черпи сили от 1,4-литров четирицилиндров централно разположен двигател с турбокомпресор Garrett и спринтира до 100 км/ч за 6,9 секунди. Максималната скорост е 205 км/ч. Между другото, това го прави по-бърз от Golf GTI. R5 Turbo е на върха на гамата и по отношение на цената – около 44 600 DM в Германия, с 10 000 DM повече от базовия модел.