Signatech-Alpine спечели втора поредна титла в европейските серии Льо Ман (ELMS). Френският отбор подходи към финалния старт от първенството – в Португалия – като към всички останали състезания, въпреки че и второ място бе достатъчно, за да запази короната си.
Нелсон Панчиатичи стана втори още след старта и остана близо до водещия Zytek чак до първата смяна на пилотите. Празнуващият 23-ти рожден ден Пол-Луп Шатин пое волана и преди да изтече първия час на надпреварата се придвижи до челото на колоната. Битката за лидерството се засили, след като един от болидите на Ligier се нареди сред спорещите за първата позиция, но Alpine A450b отново пое контрола след вторите зареждания с гориво. Оливие Уеб постепенно увеличи преднината на отбора преди отново да предаде управлението на Шатин за финален двоен стинт.
Две поредни наказания обаче спряха прогреса на Alpine A450b. Първо бе наложена санкция stop-go заради броя механици около колата по време на презареждане, последвана от принудителен 3-минутен престой в бокса (превъртане на колелата в питлейна), което изпрати болид с №36 чак на шеста позиция. Tова означаваше, че при оставащ по-малко от час от състезанието, трябваше да се премисли стратегията. Signatech-Alpine вложи всички усилия в това да си гарантира спечелването на необходимите точки, които да донесат втора поредна титла. Шатин си върна пет позиции и продължи да поддържа темпото на най-бързите на пистата, като така Alpine пресече карирания флаг като шампион! Яростно оспорваният сезон завърши с пети различен победител на Ещорил – красноречив пример за високото ниво на най-конкурентния шампионат за LM P2 прототипи.
– Инстинктът на победител, който отдавна е запазена марка на Alpine, триумфира. Отборът се обедини и работи заедно, за да превъзмогне няколко препятствия. Това е нов урок – разковничето е в детайлите – а два малки детайла ни костваха около четири минути. Ние наистина запретнахме ръкави, излязохме и се борихме за тази втора поредна титла. Всеки член от младия ни отбор – със средна възраст от само 24 години – демонстрира своята зрялост. Друга традиция на Alpine е да предлага на млади пилоти шанса да докажат себе си! – коментира директорът на Alpine Бернар Оливие.
Отборният шеф Филип Сино допълни, че е щастлив и горд от свършената от целия тим работа:
– Успешната защита на титлата не е лесна работа, което прави опазването на европейската ни корона още по-задоволяващо. Развивахме се последователно и успешно, като винаги бяхме в битката за победата и използвахме – във всяко състезание – оптималната стратегия. Този последен кръг постави всички ни на изпитание, но целият отбор остана спокоен, както го правехме след първото ни класиране на подиума в Льо Ман. Трябва да благодаря на Alpine за това, че ни се довери. Заедно, ние споделихме и продължаваме да споделяме някои невероятни моменти и емоции. Понякога е трудно, но това само добавя към предизвикателството, което ние харесваме… Догодина продължаваме!
Отвъд очевидната радост от запазване на трудно извоюваната титла, Alpine изрази пълната си подкрепа за Жул Бианки и близките му. Пилотът на Маруся катастрофира тежко по време на Гран при на Япония от Формула 1 и е в болница в Йокаичи в критично, но стабилно състезания. Французинът е част от семейството на Alpine, при това далеч не само по националност: дядо му Мауро и чичо му Люсиен са първите победители зад волана на Alpine. Това се случва през 1965 на състезанието 500 км на Нюрбургринг, пилотиращи Alpine M65. От екипа заявиха, че молитвите им са с Жул, докато празнуват шампионския си успех.