Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Андрети Кадилак все още се надява да влезе в F1 през 2025...

Андрети Кадилак все още се надява да влезе в F1 през 2025 г.

554
0
Андрети Кадилак
снимка: Кадилак

Андрети Кадилак все още се надява да влезе в F1 през 2025 г. В американският тим са оптимисти, че могат да се присъединят към световния шампионат още догодина. Андрети също така показа снимка на първия си автомобил, проектиран в аеродинамичния тунел на Тойота в Кьолн.

Андрети Кадилак продължава да се бори за място на стартовата решетка във Формула 1. Плановете са американците да влязат в шампионата догодина. За да се случи обаче това нещо, екипът трябва да преодолее няколко сериозни препятствия

Кандидатурата на американците вече получи одобрението на ФИА. Това обаче не означава, че Андрети е толкова близо до участие в F1. Отборът трябва да постигне търговско споразумение с ФОМ и да получи одобрение от 10-те съществуващи тима във Формула 1.

Преговорите между Андрети Кадилак и ФОМ продължават. Липсата на актуална информация кара мнозина да смята, че проектът на Майкъл Андрети и Дженерал Моторс в крайна сметка няма да получи нужната подкрепа.

Андрети продължава подготовката си за участие в F1. Инженерите на екипа работят активно в аеродинамичния тунел на Тойота от октомври насам. Днес тимът публикува първото изображение на свой болид, който евентуално ще премине в пълна тестова програма за 2025 г. Това ще се случи само ако ФОМ даде зелена светлина на Андрети възможно най-скоро. Американският отбор също така продължава да наема технически персонал, който ще работи в нова база, разположена близо до Силвърстоун.

Същевременно научноизследователска и развойна дейност (R&D) се извършва и в централата на GM за моторни спортове в Шарлът. Специално за този проект са командировани още около 50 души, заедно със 70-те, които работят в Обединеното кралство.

Андрети Кадилак привлече инженери с богат опит в F1. Един от тях е Ник Честър. 54-годишият специалист е работил в отборите на Бенетон, Рено и Лотус. Сега той е едно от ключовите лица в проекта на бившия пилот на Макларън и GM

Честър разкри, че конструкторският екип на Андрети работи на пълни обороти, за да получи зелена светлина за участие в F1 през 2025 или 2026 г.

„Очевидно бихме предпочели да имаме официално участие и целева година за тази част от фокуса. Смятам, че бяхме много доволни от процеса, през който преминахме с ФИА“, сподели Честър.

„Той беше много строг и ние отметнахме всички полета. Сега сме с наведени глави, опитвайки се да продължим напред. Целта ни е да имаме конкурентен автомобил, готов за която и да е година, стига да ни бъде приета заявката.“

„Мисля, че всички са достатъчно уверени, особено се има предвид финансирането, името на Андрети, обвързването с GM. GM прави свой собствен силов агрегат за 2028-ма, така че това трябва да се случи. Хубавото е, че това е група от хора, които са напълно на едно мнение и наистина се радват на растежа на новия екип. Това го прави много забавно и вълнуващо“, добави техническият директор на Андрети Кадилак.

Честър настоя, че няма конкретна крайна дата, на която потвърждението за участие ще дойде твърде късно за 2025 г. Според него това може да наложи отлагане на дебюта на отбора за 2026 г.

„Всъщност нямаме такъв срок: колкото по-рано знаем, толкова по-добър автомобил можем да направим.“

„Това е наистина сложно и е супер труден въпрос. Искаме да имаме това потвърждение за участие и дата на влизане в шампионата, за да можем да определим времето за набиране на целия персонал. Очевидно е, че ние все още се изграждаме. След влизането ще изграждаме още по-бързо.“

„Крайната дата“ е малко по-компромисен вариант по отношение на ефективността. Можем да започнем да я протакаме за по-късно, но в крайна сметка просто ще направим по-лош автомобил. Колкото по-дълго се проточва, толкова по-трудно е да направим конкурентен автомобил на стартовата решетка“, каза още Честър.

Андрети тества в тунела модел за 2024-та, който никога няма да се състезава, за да развие процесите си.

„На практика се опитваме да се развиваме с настоящ автомобил и да извлечем поуки от тази геометрия, както и как да извлечем повече ефективност от нея“, обясни Честър.

„Също така и да се опитаме да подобрим производителността си от концепцията, CFD, тунела, както и прегледа на резултатите обратно към CFD. Опитваме да подобрим процесите и да разработим автомобил със спецификация „24.“

Ако Андрети в крайна сметка сметка получи разрешение за участие за 2026-та, ще трябва да се съсредоточи върху новите правила. Подобно на съществуващите отбори, американците също няма да могат да работят по следващото поколение болиди пред 1 януари 2025 г.

„Това е трудна промяна. Очевидно е, че правилата за 2026-та година все още не са определени. Имаме малък CAD модел и някои идеи. Но все още няма пълен набор от правила. Това на практика прави смяната малко трудна“, завърши Ник Честър.