Шефът на Астън Мартин Майк Крак призна, че вече брои дните до идването на Ейдриан Нюи. Но в същото време той предупреди, че отборът трябва да продължи да се развива и да не чака британския конструктори да оправи всичко сам.
Астън Мартин направи голям удар преди близо месец. Базираният в Силвърстоун тим си осигури услугите на напускащия главен технически шеф на Ред Бул Ейдриан Нюи. Това е поредното звездно попълнение в притежавания от Лорънс Строл отбор
Нюи ще започне работа в Астън Мартин през март следващата година. Очаква се той да се занимава изцяло върху колата за 2026-та, когато влизат в сила новите технически правила. Разбира се, той може да работи и доразвие колата за 2025 г.
Привличането на Нюи е голям стимул за бъдещето на Астън Мартин. В същото време Крак казва, че вълнението около Нюи не трябва да разсее настоящото трудно положение, в което се намира тимът. Крак призова да бъде свършена по-добра работа, която да помогне на Астън Мартин да се върне в челото на колоната.
Запитан колко трудно е било да се балансира между вълнението за Нюи и проекта за 2026 г. и настоящите трудности, Крак каза: „Много трудно. Абсолютно.“
„Не можем да чакаме Нюи да дойде и сам да оправи всичко. Трябва да използваме 2025-та и като възможност да покажем на Ейдриан на какво сме способни. Мисля, че това трябва да послужи като мотивация за всички нас“, добави шефът на Астън Мартин.
Попитан за потенциалната опасност от това някои хора да стоят и да чакат Нюи да започне работа, Крак каза следното: „Ако го открия, няма да бъе за дълго.“
Нюи вече посети фабриката на Астън Мартин и проведе разговори с ръководството на тима. Но приносът на британеца остава нулев, тъй като все още има договор с Ред Бул
Крак заяви, че воденето на разговори с Нюи до края на годината е нещо, което не зависи от него.
„Не знам. Трябва да проверя в правния ни отдел. Мисля, че трябва да сте много внимателни с тези неща. Знаете, че не искаме да се забъркваме в правни [въпроси], които да продължат с години. Това просто няма да е правилно“, добави шефът на Астън Мартин.
Крак също така е напълно наясно, че сегашната форма изобщо не е приемлива за Астън Мартин. Британският отбор се намира на петото място при конструкторите и изостава сериозно от Макларън, Ред Бул, Ферари и Мерцедес.
„Не сме там, където искаме да бъдем. Нашата цел беше ясно да намалим разликата до първите четири отбора. В началото на сезона знаехме, че сме около петото място и целта беше да намалим тази разлика.“
„Не успяхме да се справим с това. Другите са наваксали повече, отколкото ние. Това е реалността и е нещо, което трябва да разберем и да адресираме“, добави шефът на Астън Мартин.
Крак също така коментира възхода на Макларън през последните месеци. Отборът от Уокинг представи голям ъпгрейд в Маями, който помогна за направата на огромна крачка напред. За разлика от тимове като Ферари, Мерцедес, Ред Бул и дори Астън Мартин, Макларън използва различен подходи не бърза да въвежда огромни подобрения в своя болид.
„Наблюдаваме много това“, обясни Крак. „Ако сравните темпото и видите кога те [Макларън] са направили крачка и можете да съпоставите това с някои ъпгрейди, които са декларирани, тъй като никога не разполагаме с пълната картина. Има някаква корелация, при която можете да кажете: „добре, ето какво е променено и какво потенциално е направило.“
„Когато виждате подобрението в Зандвоорт например, то малко в едната област, малко тук и малко там. Виждате колко фини и сложни са станали тези автомобили. Затова мисля, че би било глупаво да не го разгледаме този подход“, заключи шефът на Астън Мартин.
A keeping cool masterclass. 😎 pic.twitter.com/zObJgkEFyH
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) October 3, 2024