Компанията Aston Martin представи официална информация и фотографии на наследника на отиващото в пенсия купе DBS. Както и се очакваше новият модел носи леко позабравеното име Vanquish.
Серийното купе повтаря почти напълно концепта Project AM310, представен преди по-малко от месец на Concorso d Eleganza Villa d Este в Италия. Различни са само може би летите джанти.
В сравнение с предшественика си моделът изглежда по-скоро като еволюция, отколкото революция, макар че всички контури са оформени отново. Екипът от дизайнери е успял превъзходно да създаде един ултрасъвременен автомобил, носещ в същото време и духът на марката. Освен прилика с досегашния DBS, някои от екстериорните детайли напомнят и за уникалния супермодел Aston Martin One-77, от който са взаимствани и технологични наработки, създадени при разработката му.
Използван е същият двигател, но леко модернизиран, с подобрени всички показатели, в това число мощността и тягата му. Работено е и върху икономичността и екологичността на агрегата, области за които доскоро компанията бе критикувана.
Разработена е изцяло нова цилиндрова глава с променливо газоразпределение на всмукателните и изпускателни клапани, сериозно е променена и системата за захранване с гориво.
Така новият Vanquish е най-мощният сериен Aston Martin (без да се взима в предвид One-77 с неговия ограничен тираж) – 6-литровият атмосферен V12 достига мощност от 573 к.с. и 620 Нм. въртящ момент, които се предават към задната ос през 6-степенна автоматична скоростна кутия Touchtronic 2 и диференциал с повишено триене. Ускорението до 100 км/ч. заема 4,1 сек, а максималната му скорост е 295 км/ч. За максимално бърз старт от място автомобилът е оборудван със система Launch Control, а за обуздаване на супермодела се грижат карбон-керамични спирачни дискове с 6-бутални апарати отпред и 4-бутални отзад.
За осигуряване на превъзходно пътно поведение каросерията на Vanquish е със сложна алуминиева структура, като лицевите панели са изработени от карбон (за първи път в модел на компанията). Якостта на усукване е увеличена спрямо предшественика с около 25%, а самото шаси е по-леко с 13%. Разпределението на теглото е идеалното – 50/50 между двете оси.
Продажбите на Aston Martin в Европа ще стартират към края на годината, като моделът ще се предлага в две конфигурации – с две или 2+2 места, а стартовата цена започва от около 235 хил. евро.