Audi постигна 1 871 350 реализирани автомобила за 2016 г. Това е с 3,8% повече в сравнение с предходната 2015 г. Продажбите се увеличиха във всички ключови пазари на марката: Европа – +7,6%, Северна Америка – +5,3%, азиатско-тихоокеански регион – +0,5%.
И на петте си най-големи пазара марката с четирите ринга продаде повече автомобили, отколкото когато и да било преди това в историята си. В световен мащаб търсенето на Audi се повиши за седма поредна година от 2009 г. насам. През 2009-та клиентите на бранда са 949 729, което на практика означава, че компанията от Инголщад е удвоила потребителите си за по-малко от десетилетие.
„2016 г. се оказа дори по-голямо предизвикателство, отколкото очаквахме”, коментира отговарящият за продажбите и маркетинга член на борда на Audi Дитмар Фогенрайтер. „Успяхме да демонстрираме устойчивостта на бизнеса ни, постигайки балансиран ръст в глобален мащаб. Отличните отзиви за последните ни автомобили показват, че технологичните ни инициативи ни се отплащат. Тази година ще продължим обновяването на портфолиото си и съответно нови модели ще се появят на пазара.”
Audi се сдоби с най-много нови клиенти в Европа. Ръстът на Стария континент за марката възлиза на 7,6% (около 860 000 автомобила). Увеличени е броят на реализираните автомобили на четирите основни пазара: Германия (+8,6%), Великобритания (+6,4%), Франция (+8,5%) и Италия (+15,5%). Испания е с най-висок ръст в глобален мащаб – 16,4%.
Представянето на марката в Съединените щати бе по-добро спрямо показателите на пазара. Audi записа 4% ръст там. Audi Canada отбеляза 14,2% увеличение, възползвайки се от повишеното търсене на SUV модели и за първи път се нареди сред десетте най-големи пазара на бранда.
Неустойчивите пазарни условия на няколко южноамерикански пазара оказаха влияние върху представянето на марката на континента. Продажбите в Бразилия паднаха с почти 30%. В Китай обаче продажбите достигнаха ново високо ниво с още 3,6% до почти 600 000 броя.
The handling of an SUV, the styling of a coupe, and the efficiency of a hybrid—the #AudiQ8 concept is a plug-in trifecta. #NAIAS pic.twitter.com/vFNE3X0Z0T
— Audi (@Audi) 9 January 2017