Начало Рали Ауди с над 2000 км тестове преди Дакар

Ауди с над 2000 км тестове преди Дакар

8117
0

Екипът на Ауди за предстоящото рали Дакар се подготвя изключително интензивно и направи над 2000 км тестове

Компанията ще участва с поредния авангарден прототип, който ще е нова стъпка в автомобилната индустрия като цяло. Ауди направи революция с quattro задвижването в световните ралита през 80-те години на XX век, спечели Льо Ман за първи път с хибриден автомобил и взе титлите в състезанията с електрически болиди във Формула Е. Отказа се обаче от тази серия след края на последния сезон, за да се съсредоточи върху проекта си за супер прототип в Дакар.

Автомобилът е означен като Ауди RS Q e-tron и е с електрическо задвижване

Към всяка ос има отделна мотор-генераторна група MGU, която задвижва колелата и регенерира енергия при спиране. Отделно има още една MGU. Тя е свързана пряко с двигателя с вътрешно горене TFSI от DTM, който обаче има задача единствено да създава електрическа енергия и работи само в най-ефективен и екологичен режим между 4500 и 6000 об/мин.

Колата бе показана за първи път на 30 юни в Нойбург. Само две седмици по-късно в средата на юли бяха направени първите тестове в района на Магдебург за събиране на първоначален опит върху неасфалтиран терен. Последваха 8-дневни изпитания близо до испанския град Сарагоса. В испанската жега трябваше да се изпитат елементите, охлаждането, работата на софтуера, който синхронизира работата на задвижването и т.н. Тренировките бяха основно на чакълени участъци от вид, който обикновено се използва в крос-кънтри ралита.

И трите екипажа на Aуди Спорт взеха участие в теста в Арагон. Победителят в Дакар Стефан Петерхансел и неговият навигатор Едуар Буланже изкараха първите три дни изпитания. След тяха бяха Матиас Екстрьом и Емил Бергквист, а последни работиха Карлос Сайнц и Лукас Крус. Всички те са с огромен опит и мното победи както в самото рали Дакар, така и в много други надпревари и опитът им също има значение в подготовката, която сега продължава в Германия. И трите екипа са впечатлени от управлението и надеждността на футуристичния SUV на бързите чакълени участъци.

„За тест в подобни условия аз съм наистина доволен от това как колата се държи“, каза Карлос Сайнц и обобщи оценката и на колегите си. „Веднага има едно добро усещане за управлението на колата. Разбира се, трябва да се направи фина настройка, но отправната точка бе добра.”

На тежко чакълест участък с дължина 17 километра Ауди RS Q e-tron постигна максимална скорост от 180 км/ч

Това се смята за отличен показател за кола за Дакар, и то при положение, че външната температура достигаше 34 градуса на сянка.

„Този тест беше фокусиран върху възможно най-много каране и откриване на слаби места“, каза инженерът по разработка Арнау Ниубо Бош след повече от 1700 тестови километра при изключително тежки условия. „Следващият тест ще ни отведе в дюните за първи път.“

Следващият тест бе в Мароко в пясъците на Сахара.

„Беше много важно да дойдем тук, защото открихме нови проблеми, които нямаше как да намерим в Европа“, отбеляза двукратният световен рали шампион и победител в Дакар Карлос Сайнц. „Карахме върху дюни и мек пясък, намирайки специфичния начин на управление.“

Стартът на състезанието е на 2 януари 2022 г., а финалът – на 14 януари. То отново ще се проведе на територията на Саудитска Арабия.