Начало Автомобилни новини Audi A5 E-Hybrid Quattro: Plug-in хибриди с дълъг електрически пробег

Audi A5 E-Hybrid Quattro: Plug-in хибриди с дълъг електрически пробег

Audi A5 E-Hybrid Quattro

Audi представя нови plug-in хибридни варианти на A5. PHEV моделите се предлагат в две нива на мощност, но са доста скъпи.

След бензиновите и дизеловите версии, някои от които мек хибрид, сега Audi пуска на пазара A5 с plug-in хибридно задвижване. Вариантите се наричат Audi A5 E-Hybrid Quattro, с което производителят от Инголщат въвежда отново термина „E-Hybrid“. Електрическите задвижвания с непълно работно време са базирани на модулната система PPC (Premium Platform Combustion). Те  се предлагат в две нива на мощност – като лифтбек (Limousine) и комби (Avant).

PHEV задвижване в две нива на изпълнение

Бензиновият двигател 2,0 TFSI с мощност 185 kW (252 к.с.) е основният източник на задвижване. Подкрепящият електромотор е синхронна машина с постоянно възбуждане (PSM), интегрирана в корпуса на седемстепенната трансмисия S-Tronic. Тя осигурява мощност до 105 kW (143 к.с.). В малко по-слабата версия цялостната система осигурява 220 kW (299 к.с.) и максимален въртящ момент от 450 нютонметра. При необходимост тя може да ускори от място до 100 км/ч за 5,9 секунди.

По-мощното Audi A5 E-Hybrid Quattro развива 270 kW (367 к.с.) и максималните 500 нютонметра, което го поставя наравно с S5. Моделът ускорява от нула до сто за 5,1 секунди. И двата PHEV варианта на A5 са електронно ограничени до максимална скорост от 250 км/ч. Ако автомобилът се движи изцяло с електричество, максималната скорост е 140 км/ч.

 

Батерия и пробег

Високоволтовата батерия може да съхранява 25,9 киловатчаса (20,7 kWh нето) в 17 призматични клетки. Тя е разположена в задната част на plug-in хибридния A5. Акумулаторът може да се зарежда с трифазен ток с максимална мощност 11 kW. Това позволява празна батерия да се зареди напълно за два часа и половина. Чрез използване на техниката „cell-to-pack“ клетките вече не са разположени в модул, а са залепени директно в корпуса на батерията, спестявайки място.

Въпреки това пространството в багажника се смалява забележимо. Докато лифтбекът A5 с ДВГ побира между 445 и 1299 литра, plug-in хибридът разполага само с 331 до 1175 литра. Багажното отделение на комбито A5 Avant E-Hybrid Quattro поема от 361 до 1306 литра вместо от 476 до 1424 литра.

В комбинация с увеличената мощност на рекуперация (до 88 kW), която може да се регулира на три степени чрез лостчетата на волана, системата за съхранение на енергия позволява пробег от 110 км с чисто електрическо задвижване. В електрониката са заложени две стратегии за работа: В EV режим A5 E-Hybrid Quattro се задвижва постоянно с електричество. Двигателят с вътрешно горене се включва само когато е абсолютно необходимо, както и в режим за спортно шофиране или при пълно натискане на газта. В хибриден режим, от друга страна, той поддържа  заряда в батерията на постоянно ниво. То може да бъде зададено индивидуално от водача.

Оборудване на Audi A5 E-Hybrid Quattro

В добавка към стандартното оборудване на A5 с двигатели с вътрешно горене, което включва прогресивно кормилно управление, навигация, панорамен дисплей MMI и платформа за телефони с функция за индуктивно зареждане, E-Hybrid вариантите предлагат без доплащане допълнителни елементи в оборудването. Те включват тризонов автоматичен климатик, стационарен климатик и 18-цолови джанти. По-мощният модел се предлага серийно с екстериорния пакет S-Line, черен визуален пакет, 19-цолови джанти, стъкла за защита от нежелани погледи и др.

Цените не са ниски

Новите plug-in хибриди засега са най-скъпите варианти на модела A5 с изключение на S5. С мощност 220 kW лифтбекът Audi A5 E-Hybrid Quattro струва в Германия най-малко 62 500 евро. Цената на варианта с мощност 270 kW започва от 70 900 евро. Комби версиите Avant са с по 1650 евро по-скъпи.