На традиционната сбирка на феновете на марките, влизащи в концерна Volkswagen, край езерото Вьортерзее в Австрия, компанията Audi демонстрира концептуална модификация на хечбека си А1. Тя е създадена в чест на 30-годишнина на мероприятието, носи обозначението clubsport Quattro и се задвижва от 5-цилиндров двигател с мощност 503 к.с. Изглеждащия като слязъл от конвейера модел ще си остане само изложбен екземпляр, но напълно е възможно така да изглежда подготвяния за производство Audi S1.
Малкият хечбек е по-широк от базовия модел с 60 мм, има изработен от подсилен с карбон полимерен покрив, агресивен аеродинамичен пакет с подсилени отново с карбон елементи, 6-бутални спирачни апарати с карбон-керамични дискове отпред и стоманени отзад, окачване с регулируеми амортисьори и 19-цолови джанти. Освен това, подобно и на състезателния Audi A4 за DTM, ауспухът е изнесен от лявата страна, пред задното колело.
В салона са монтирани две спортни седалки от супермодела R8 GT с 4-точкови колани, а на мястото на задните е монтирана подсилваща греда, има и отделение за каски. Спортният волан с три спици също е от карбон, а текстилни скоби са заменили дръжките на вратите. Като цяло Audi A1 clubsport quattro впечатлява и с теглото си от 1390 кг.
Автомобилът се задвижва с класически за марката 5-цилиндров агрегат, познат от моделите TT RS и RS 3 Sportback, но с по-ниска мощност. В случая моторът с турбопълнене и директно впръскване на горивото TFSI е сериозно модернизиран (работено е по турбото, интеркулера, всмукателната и изпускателна системи), в резултат на което вече разполага с 503 к.с. и 660 Нм въртящ момент, наличен в диапазон от 2500 до 5300 оборота в минута. Скоростната кутия е 6-степенна механична.
Колата със задвижване на четирите колела се ускорява до 100 км/ч за 3,7 сек, до 200 км/ч – за 10,9, а доускорението от 80 до 120 км/ч на четвърта предавка заема само 2,4 сек. Максималната скорост е ограничена електронно на 250 км/ч.