Три различни концепции участват в тазгодишната битка за 24 часа на Льо Ман.
Ауди, Порше и Тойота вече премериха сили в квалификацията, но истинската борба предстои. В нея най-добре ще проличи чий вариант е най-успешен за денонощната надпревара.
– Това ще е седмият ми Льо Ман и съм научил един урок: че не можеш насила да спечелиш това състезание. Льо Ман ти позволява да победиш. Затова просто ще търся собствения си ритъм по време на надпреварата. Трябва, разбира се, да натискаш максимално, но е интересно какви ще са стратегиите с гумите – те също могат да са решаващ фактор. В крайна сметка е необходимо да си на ниво, да взимаш правилните решения за настройките и да откриеш ритъм. Необходимо е да се пазиш от трафика, да не надигаш много глава и да не спираш да натискаш. Тогава ще видиш дали Льо Ман е достатъчно добър с теб, за да ти позволи да спечелиш – заяви Алекс Вурц.
Ауди R18 e-tron quattro | Порше 919 Hybrid | Тойота TS040 Hybrid |
Енергиен клас 2 мегаджаула | Енергиен клас 6 мегаджаула | Енергиен клас 6 мегаджаула |
Двигател Дизел, V6 с директно впръскване и 1 турбо, 4 л | Двигател Бензин, V4 с директно впръскване и 1 турбо, 2 л | Двигател Бензин, V8 атмосферен, 3,7 л |
Мощност на двигателя с вътрешно горене – 537 к.с. | Мощност на двигателя с вътрешно горене – > 500 к.с. | Мощност на двигателя с вътрешно горене – 520 к.с. |
Мощност на хибридната система – 230 к.с. | Мощност на хибридната система – 250 к.с. | Мощност на хибридната система – 480 к.с. |
Система за генериране на енергия – 1 | Система за генериране на енергия – 2 | Система за генериране на енергия – 2 |
Система за генериране на енергия – ERS-K на предните колела | Система за генериране на енергия – ERS-K на предните колела, ERS-H – от турбото | Система за генериране на енергия – ERS-K на двете оси |
Съхранение на енергията – маховик | Съхранение на енергията – батерия | Съхранение на енергията – суперкондензатор |