Мощност –300 к.с., 380 Нм въртящ момент. От 0 до 100 км/ч за 5,0 секунди. Динамиката на новият Audi S3 Sportback е сред най-добрите в класа. Образцова е и ефикасността му. Средният разход на двигателя 2.0 TFSI е само 6,9 л/100 км. 4-цилиндровият двигател в S3 Sportback е изцяло ревизиран. Единственото общо между него и предшественика му е работният обем от 1984 куб. см. Неговата максимална мощност от 221 kW (300 к.с.) е налична при 5500 об/мин., а максималният въртящ момент от 380 Нм е на разположение в широкия оборотен диапазон от 1800 до 5500 об/мин.
Високо динамичният 4-цилиндров двигател реагира мигновено на желанията на водача и издава впечатляващ спортен звук. Когато системата Audi drive select е в режим Dynamic, мощността на двигателя се подчертава и акустично. Двигателят 2.0 TFSI осигурява мощност и образцова ефективност, това се постига с много технологични решения, започвайки от двойния инжекцион, системата Audi valvelift и изпускателния колектор, интегриран в главата на цилиндър, и се стигне до иновативното топлинно управление.
Оборудван с 6-степенна S tronic трансмисия, която е опция, S3 Sportback спринтира от 0 до 100 км/ч за само 5,0 секунди. Шест степенната механична предавателна кутия се нуждае от само пет десети от секундата повече време. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Launch Control прехвърля мощността на двигателя върху пътя чрез контролирано превъртане на гумите. Агрегатът 2.0 TFSI изразходва средно само 6,9 л/100 км, когато е оборудван със S tronic (7,0 л/100 км с механична трансмисия). Това означава, че този двигател се нуждае от 1,5 л/100 км по-малко гориво в сравнение с предишния S3 Sportback.
По-ниските предавки на двете трансмисии са по-къси, докато дългата шеста предавка намалява разхода на гориво. Трансмисията с двоен съединител може да се управлява чрез опционалните пера на волана и към механичния режим предлага автоматичните D и S.
Снабден с quattro® перманентно задвижване на четирите колела и променен многодисков съединител, този нов спортен автомобил в моделната гама ускорява по-бързо и безопасно, когато излиза от завой. Той разполага с изключителна динамика и е стабилен при всякакви условия, дори и при сняг.
Предната ос е изтеглена с още 52 мм напред спрямо предишния модел. Двигателят 2.0 TFSI е с над 5 килограма по-лек спрямо предходния агрегат и е наклонен с 12 градуса назад.В допълнение към високотехнологичното окачване и S sport окачването, което снижава купето с 25 мм, разпределението на масата между осите (59% отпред и 41% отзад) и новото, прогресивно завиване допринасят значително за спортното управление.