Audi RS 7 Sportback, най-новият модел на quattro GmbH, комбинира мощта на един спортен автомобил с елегантността на голямо купе с пет врати. Естетичният дизайн и експресивния спортен дух привличат като магнит погледите върху тази кола. Издължената предна част, междуосието с дължина от 2,92 м. и късите надвеси създават скулптурирани форми с мощни и хармонични пропорции. С ниската си, обточена линия на покрива, дългият 5,01 м. RS 7 Sportback е впечатляващ от всеки ъгъл.
Специфичните детайли в екстериора на купето с пет места подчертават спортния акцент. Те включват ярко изразени брони, частично тонирани предни LED светлини, лакирана черна предна решетка със структура на пчелна пита, както и допълнителни части в матиран алуминий и скулптурирани прагове. Остро наклонените и пресечени повърхности на задната част се увенчават от ярко изразен спойлер, който е класически спортен елемент. Два опционални стилистични пакета – матиран алуминий и карбон – допълнително могат да индивидуализират автомобила.
Благодарение на технологичните решения за намаляване на теглото, RS 7 Sportback поставя нови стандарти в тази област. Хибридната алуминиево-стоманена конструкция позволява намаляване на теглото с около 15 процента в сравнение с изцяло стоманена каросерия. Над 20 процента от каросерията е изработена от алуминий.
Сърцето на RS 7 Sportback е двигателят 4.0 TFSI, който пренася стратегията на Audi за даунсайзинг в класа на мощните и динамични агрегати. Този V8 двигател с два турбокомпресора и работен обем от 3,993 см3 генерира внушителна мощност – 412 кВт (560 к.с.) в интервала 5,700-6,600 об./мин с постоянно ниво на въртящ момент от 700 Нм налични в диапазона от 1,750 до 5,500 об./мин.
Прекрасно звучащият високооборотен битурбо V8 мотор е създаден с особено внимание и към ефективността и разгръща своята мощност бързо и спонтанно. Всмукателните колектори на този агрегат са от външната страна, а изпускателните от вътрешната. Двата двуструйни турбокомпресора които създават налягане на пълнене от 1.2 бара са разположени заедно със съответните междинни охладители от вътрешната част на цилиндровите редове.
Данните за динамичните качества на RS 7 Sportback говорят сами по себе си. Ускорението от нула до 100 км/ч отнема 3.9 секунди, като в стандартната конфигуриция Audi ограничава максималната скорост на 250 км/ч. С опционалният пакет dynamic тя нараства до 280 км/ч, а с пакета dynamic plus достига 305 км/ч.
Новият върхови модел, изразходва едва 9.8 литра на 100 км в европейския тестови цикъл NEDC. 4.0 TFSI разполага с множество технологични решения за намаляване на рахода на гориво. Системата Audi cylinder on demand (COD) е изключително ефективна. При ниски до средни натоварвания и обороти на двигателя, тя деактивира втори, трети, пети и осми цилиндър като затваря клапаните им и прекратява впръскването на гориво. В този случай 4.0 TFSI работи като четирицилиндров мотор – до момента в който водачът не натисне по-настойчиво педала на газта. Така работната точка на активните цилиндри се измества към по-високи нива на натоварване, с което се подобрява ефективността. Технологията COD намалява консумацията на гориво по NEDC соколо десет процента.
Стандартната осемстепенна автоматична трансмисия tiptronic е специално настроена така че да съответства на спортния характер на RS 7. Водачът може да избира между режими D и S или да превключва предавките сам. Когато трансмисията е поставена в режим на ръчно превключване с лостчета на волана, специален индикатор в системата за информация на водача обозначава момента на достигане на ограничението на оборотите. Докато по-ниските предавки на tiptronic са с по-близки и къси предавателни числа за по-бърза реакция при спортно шофиране, най-високата, осма предавка, е дълга в името на намаляването на разхода на гориво.
Системата за задвижване на четирите колела quattro осигурява на мощното купе с пет врати значително предимство по отношение на сцеплението и безопасността. Сърцевината на системата е напълно нов междуосев диференциал с висока степен на блокиране. Той разпределя мощността към колелата с изключителна гъвкавост. В стандартна конфигурация, 40 процента се насочва към предния мост, а 60 към задния. Променливото разпределение на въртящия момент (torque vectoring) подпомага ефективната работа на диференциала. Audi предлага като допълнително оборудване и така наречения „спортен диференциал” за задния мост, който има способността активно да разпределя въртящия момент към задните колела.
RS 7 Sportback е един от първите RS модели на Audi, които се предлагат стандартно със специално настроено въздушно окачване. Благодарение на динамичната конфигурация на адаптивното въздушно окачване на RS, каросерията на автомобила е разположена с 20 мм по-ниско. Интегрираната система за контрол на характеристиките на окачването управлява последното в зависимост от пътните условия и режима установен чрез системата Audi drive select. Тя позволява на водача да променя и ключови елементи като кормилното управление, управлението на двигателя и предавателната кутия, както и опционалния спортен диференциал чрез превключване между различни режими: comfort, auto, dynamic и custom.
Audi предлага и по-стегнатото окачване RS sport suspension plus със системата Dynamic Ride Control (DRC) като алтернатива на въздушното окачване. То включва стоманени пружини и регулируеми в три степени амортисьори, които от своя страна са свързани помежду си с маслени тръбопроводи и централен клапан. Друга опция, която може да бъде интегрирана в Audi drive select е динамичното кормилно управление, с безстепенно променливо предавателно отношение.
Audi RS 7 Sportback се предлага стандартно с 20 цолови ковани алуминиеви колела, с дизайн със седем двойни спици. Като допълнително оборудване налице са и три различни 21 цолови джанти. Вътрешно вентилираните дискове са с вълнова конструкция с цел намаляване на теглото – в случая с около три килограма. Предните дискове са с диаметър от 390 милиметра и се съчетават с шестбутални спирачни апарати. Като опция Audi предлага карбон-керамични дискове. Системата за контрол на стабилността (ESC) има и спортен режим позволяващ пълното и деактивиране.