Audi Sport quattro laserlight Concept дебютира на Consumers Eletronics Show (CES) в Лас Вегас. Изложението започва днес и ще продължи до 10 януари.
Концептуалният модел на Audi напомня на класическото Sport quattro от 1983 г., но в него са вложени последните технологии и разработки на марката.
Купето е нова еволюционна фаза в проекта за концепцията Sport quattro, в която са комбинирани силните характеристики на историческия модел със съвременна емоционална елегантност. Автомобилът е с база от 2784 мм, дължина 4602 мм, ширина 1964 мм и височина от 1386 мм.
– Новият автомобил демонстрира технически „Vorsprung” на много нива – заяви развойният шеф професор доктор Улрих Хакенберг. – В тази кола има технологии от e-tron, със 700 к.с., лазерни фарове, оставящи предишните системи далеч назад, операционни системи с най-нови технологии и т.н. Тук показваме бъдещето на Audi.
Дизайнът на колата й придава динамичен външен вид, а в интериора елегантният стил е издържан в чисти линии и сиви цветове. Изборът на материали демонстрира философията на Audi за такъв тип вътрешно оформление. Системите са съсредоточени върху шофьора, като дори многофункционалният волан представя посоката на развитие за множество бъдещи решения. Водачът може да контролира хибридното задвижване посредством два бутона. Цялата налична информация се изписва на Audi TFT дисплей с висока резолюция, триизмерни графики и допълнителни високотехнологични решения. Системата разполага с няколко различни режима на работа – в MMI например доминират навигационната карта и медиа списъците, докато в Classic скоростомерът е на преден план. Почти всички функции на концепцията могат да се управляват от още по-развит MMI терминал.
Задвижващата система е с мощност от 700 к.с., трансмисията е модифицирана 8-степенна типтроник. Бензиновият двигател е V8 с 560 к.с. в комбинация с електрически мотор (110 kW).
Три са възможните режима на управление. При EV работи само електрическият агрегат, при Hybrid се активира оптимална консумация на гориво и т.н. В режим Sport се използва максималната мощност, като при него ускорението от стоящ старт до 100 км/ч отнема 3,7 секунди и се достига максимална скорост от над 300 км/ч.