Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бонус в Макларън? За служителите – шоколадче за 25 пенса

Бонус в Макларън? За служителите – шоколадче за 25 пенса

73
0
Макларън

Напрежението около екипа на Макларън се покачи сериозно през последните дни след разкрития, че хора от Уокинг са готови да се обърнат към бившия шеф на тима Мартин Уитмарш заради липса на доверие към настоящото ръководство.

От отбора заявиха, че изявленията на Уитмарш се дължат на неинформираност и са необмислени. В британската преса обаче се появиха нови детайли, описващи тежка ситуация в Уокинг и как мениджмънтът раздава като бонус на хората във фабриката… шоколадчета.

„Работим денонощно, а ни раздават шоколадови десертчета за по 25 пенса. Ръководството ги предаде на супервайзърите, за да ги разпределят между хората в екипите си. И точно по едно на всеки”, разказа пред Спортсмейл анонимен служител от Уокинг.

Шоколадчетата били раздавани, когато служителите имали задачи за особено кратки срокове, като например новостите за MCL33 за Гран при на Испания.

„Работехме по 24 часа, 7 дни в седмицата, за да си изпълним срока. Всичко беше направено навреме. Седмица по-късно се появиха десертчетата като „бонус”. Супервайзърите се срамуват да ги раздават. Получихме такива и миналата година, след като сглобихме болида”, обяснява източникът.

Служителят разказва още, че ръководството на Макларън окуражавало хората в завода да правят дървени модели, ако им хрумне някаква идея за подобрение на колата. След надпреварата в Канада обяснението на брифинга било, че мениджмънтът знае какво не е наред с автомобила, но не и как да го оправи.

„И питат нас при положение, че те взимат шестцифрените заплати. Наричаме ръководството „Недосегаемите” – спортният директор Ерик Булие, главният инженер Мат Морис, главният оперативен директор Саймън Робъртс и оперативният шеф Дейвид Пробин. Някои от тях просто обикалят наоколо и само говорят. Не ги уважаваме. Хората започват да бойкотират брифингите, защото са пълен майтап. Атмосферата е токсична. Бихме стачкували, но мнозина се страхуват за работата си”, завършва описанието си човекът от Уокинг.

Специален материал за ситуацията в Макларън и причините за кризата в тима четете в брой 216 на списание ClubS1