Начало Други Български пилот направи тестове в НАСКАР

Български пилот направи тестове в НАСКАР

324
0

През изминалите няколко дни пилотът на „Вромос“ Мирослав Петков тества възможностите и особеностите на състезателен автомобил от сериите НАСКАР. Миро навъртя над 100 обиколки на холандска писта Венрей. Ето какви бяха неговите впечатления от автомобила и за този тип състезания, изключително популярни в САЩ.

„Първото ми впечатление беше че колите са много „old school“ така да се каже като техника, но са 100% чисти състезателни коли. Още със сядането вътре се почуствах много сигурно позицията на каране е много удобна и седалката е така направена че ти помага много добре да се справиш с големите центробежни сили. В нощта преди теста валя проливен дъжд и трябваше да чакаме до обяд за да изсъхне пистата, но все пак успях да навъртя повече от 100 обиколки на овала от 1/2 миля.

Когато подкараш колата първоначалното впечатление е че като, че ли не върви толкова много за 600 к.с. но това е защото скоростите и по-точно 3та предавка са много дълги (LMV8 има само 2 или 3 скорости зависи от модела) за да разбереш колко е бърза колата трябва да изградиш скоростта, всяка обиколка все по-бързо и по-бързо докато влезеш в ритъм! Правите са много къси и трябва да поддържаш скоростта в завой за да не загубиш скорост и обороти!“

Според Петков най-голямата разлика с европейското каране е в спирането, като в традиционни състезания в Европа всички масово са свикнали да натискат на спирачката в последния момент и след това да намаляват натиска, като задържат малко педала и в началото на завоя, за да завият.

„В НАСКАР специално на къса овална писта с голям наклон, се спира малко по-рано, но плавно и веднага още преди завоя се връщаш на газта за да поддържаш скоростта и траекторията (диференцияла е spool или 100% блокиран) другата голяма разлика е че в Европа сме свикнали да търсим върха на завоя да изправим завоя, каза още Мирослав. – В НАСКАР търсиш бързата следа, която често е отгоре на овала. Както казах скоростта се изгражда обиколка след обиколка и вътре става като центрофуга.

G силите са големи, но трябва да поддържаш ритъма. Направиш ли грешка – лесно губиш 10 обиколки с добро темпо, докато се върнеш отново в ритъм. Беше ми интересно и ще направя поне едно състезание в Европа преди да реша дали да пробвам в Америка. Трябва да видя как се справям в трафик, защото на този тест карах предимно сам, само за около 10 обиколки имаше друга кола на пистата.“