Съществуването на Б-отбори е проблем за тим като Рено, заяви управляващият директор на френския екип Сирил Абитебул. Той направи коментара по време на петъчната пресконференция на пистата Албърт парк в Мелбърн в отговор на въпрос дали в бъдеще ще е още по-важно големите екипи да имат връзки с по-малки отбори като Ферари и Хаас или Ред Бул и Торо Росо.
„Часове наред можем да обсъждаме въпроса, но за отбор като нашия е сложно да се състезава срещу големите три екипа, които разполагат с 30%-40% повече ресурси от нас. Освен това са в състояние да комбинират своите средства с други тимове. Това е проблем за нас, както и за поне още два отбора в спорта”, заяви Абитебул. „Всъщност тази ситуация би могла да е изпитание и за нов тим, желаещ да влезе във Формула 1 и да е конкурентоспособен. На такива отбори ще се наложи да приемат, че няма да са в позиция да се състезават (с големите отбори). Не съм тук, за да се оплаквам или мрънкам. Знаем какви са правилата, но подхождаме изключително внимателно към 2021 г. Засега не сме убедени в ефективността на предложените предпазни мерки. Ще продължим да работим с управляващите организации и се надяваме на по-задоволителен резултат.”
Кристиан Хорнер каза, че според него предимството от подобен модел е за по-малките отбори
„Хаас нямаше да го има, ако този модел не съществуваше. Невероятно скъпо излиза да се състезаваш във Формула 1. Така че Торо Росо използва наистина много компоненти от RB14. За тях това е ефективен вариант. Не разполагат с достатъчно ресурси, за да конструират всичко, с инфраструктурата за изследвания и развитие, което влияе и върху разходите им в спорта. Според мен има разумен баланс между необходимостта да си конструктор и да получаваш определени компоненти. Лично ние нямаме проблем с това, а и смятам, че ефективността на модела бе демонстрирана успешно”, заяви шефът на Ред Бул в Гран при.
Матия Биното изрази съгласие сХорнер, също давайки за пример Хаас
„Според мен в крайна сметка това е нещо добро за Формула 1. Ако съществуват някакви проблеми, трябва да разберем какви са и как да се справим с тях или да не ги допускаме. Но като цяло мисля, че моделът е правилен”, допълни новият шеф на Ферари.
Speaking of Cyril, it’s time for the Team Principals’ @fia press conference! #RSspirit #AusGP pic.twitter.com/dOmSy535bO
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) March 15, 2019