Екипажът на Дакар БГ отпътува от Варна за Русия, за да заеме стартова позиция на „Пътят на коприната 2010″. Съзтезанието е изключително важна част от тяхната подготовка за най-тежкото офроуд състезание в света – Дакар 2011. Екипът ще бъде в състав Александър Иванов, Александър Иванов – Джуниър, Златко Георгиев и Мартин Георгиев.
„Silk Way Rally” 2010 /наричан още „Малкият Дакар”/ ще се проведе между 11.09 и 18.09.2010 и ще бъде идеалният „тренировъчен лагер” за нашия отбор. Състезанието е част от сериите на Дакар и се възприема от повечето състезатели като генерална репетиция за него, тъй като на двете важат абсолютно едни и същи правила. Маршрутът също е истинско предизвикателство – от Санкт Петербург до Сочи, с дължина 4 500 км, което е на половината на „Големия Дакар”. Един от най-тежките етапи ще бъде преодоляването на трасето през пустинята Астрахан.
“Трябва да сме добре подготвени за това, което ни очаква в Аржентина и Чили, и затова за нас участието на състезание от класа на „Пътят на коприната” е от особена важност” – каза пилотът Александър Иванов, мениджър на Дакар БГ. – „Автомобилът е напълно подготвен за предстоящия старт. Имаше много трудности и спънки, съпътващи техническата подготовка, но се справихме и сме готови да поизцапаме гумите. Когато толкова много искаш да бъдеш първият участник от страната си на легендарния Дакар, трябва да си готов да платиш висока цена, щастливи сме, че пионерският път, който в момента проправяме, ще даде възможност занапред и други отбори да погледнат към заветната мечта.”
На 11. 09 по време на официалното откриване, домакините от Руската федерация, начело с губернатора на Санкт Петербург – Валентина Матвиенко – ще приветстват състезателите в правителствената резиденция на К2, където ще се запознаят лично с тях преди старта. Очаква се Путин също да ги уважи на гала вечерята след края на състезанието, за когато е планирано и грандиозно шоу. Целта е начинанието да свърже символично офроуда с предстоящите Олимпийските Игри през 2014 година (в Сочи). Не е тайна, че това се прави, за да може вече официално да се коментира възможността сериите на Дакар да се преместят изцяло в Европа за в бъдеще.
Любопитни факти за „Пътят на Коприната” 2010:
– Правилникът на състезанието е 90 страници. Всички състезатели са длъжни да бъдат запознати и с най-незначителните подробности.
– В 10 страници са описани многобройните санкции, които следват при нарушаването на което и да е от посочените в предните 80 стр правило. Глобите са финансови – от 500 до 4500 евро. Всеки отбор има право на максимум 2 ”грешки”, при трета бива дисквалифициран.
– Поради еко-съобразната политика на организаторите от АСО, ще бъдат строго санкционирани дори действия като изхвърляне на боклук на места, които не са предназначени за целта.
– Всеки от участващите за пръв път отбори, който успее да завърши състезанието, ще получи парична награда. Това се случва за пръв път в историята на сериите на Дакар.
– Едно от различните условия, съпоставено с Дакар, е, че всеки отбор има право само на една асистенция, състояща се от двама души – пилот и навигатор.
– Асистенцията има право да се намесва и да оказва помощ само в точките, където се пресича предварително начертаният й маршрут, с този на състезателите.
– Всеки състезател е длъжен да оказва помощ на останалите състезатели, както и да им дава път, когато го настигнат.