Начало Рали Българските участници в рали Дакар: Нужна ни е много по-сериозна подготовка

Българските участници в рали Дакар: Нужна ни е много по-сериозна подготовка

65
0
Петър Ценков

Второто българско участие в рали Дакар приключи с чудесен резултат – Петър Ценков се класира 11-ти в категорията на АТВ-тата след изпълнени с драма две седмици. Другият състезател Младен Вачков бе принуден да спре на седмия ден от надпреварата. И двамата обаче останаха доволни от постигнатото, направиха си съответните изводи и са готови за следващите предизвикателства, споделиха самите те на пресконференция днес.

Основният и най-важен извод е един: необходима е далеч по-сериозна подготовка – заяви Ценков, подкрепен от колегата си и механика Димитър Ортаков. – Планирането ни в България бе правилно във всички аспекти. Лошата изненада се оказаха, ако мога да ги нарека така, серия от полумистични дефекти. Имаше моменти, когато се събираха няколко механици – идваха и от други екипи, за да обсъждат повредите. Не е логично да попаднем на дефектна серия бензинови помпи например. Но това са точно нещата извън свършената от нас работа у дома и точно те ни изиграха толкова лоша шега – допълни той.

Ценков обясни, че непрекъснатите повреди и ремонти са го натоварили изключително много психически и далеч не толкова физически.

В определен момент вече не си в състезанието, а си от сървайвърите (оцеляващите – б.р.) и се бориш да завършиш. Затова толкова се радвах накрая в Лима. И поне този път имах някакъв повод за празнуване за разлика от миналата година – каза още Ценков.

Младен Вачков сподели, че представянето му през първите дни е било направо блестящо преди да бъде връхлетян от серията грижи с техниката. Той отново описа куп перипетии, с които се наложи да се справя – сред тях два пъти падане на ауспух, изгоряла инсталация, спукан резервоар, принудително каране в продължение на 280 км със спукана задна гума. Извадилият го от надпреварата проблем бе скъсана ангренажна верига: това нямаше как да се поправи на място.

Ортаков от своя страна заяви, че един механик е твърде малко за две машини и няколко пъти повтори твърдението, че отборът трябва да е по-добре подготвен.

В предстоящите планове на екипа на Рали Рейд.БГ влиза направата на документален филм за състезанието. Има събрано огромно количество материали, включително от камерите, монтирани на каските на пилотите. Ценков все още възнамерява да приключи с карането на АТВ. Той заяви, че идеята е в екипа да се привлече млад талант и вече се водят разговори с 20-годишния Стоян Козаров. Петър обаче изобщо не се е отказал от надпреварите и смята да продължи с автомобили. Изгражда проект с чилийския пилот Раул Даниньо, който е известен като човекът, спасил 33-мата миньори, затрупани през 2010 г. в мина в Сан Хосе. Засега няма готово нищо конкретно, но нещата тепърва ще се развиват. Ценков обясни също така, че дори да се прехвърли при колите, ще вложи сериозно време в подготовка, защото:

Натрупването на опит в самото състезание (Дакар – б.р.) е прекалено скъпо.