Двубоите между съотборниците в Ред Бул и Макларън от изминалия месец напълно потвърдиха прогнозите, че 2010-а ще бъде годината на вътрешните битки във Формула 1. Искрите, които прехвърчаха във Ферари, и медийният шум около „случващото се“ в Мерцедес бяха само пролетна прелюдия към същинските братоубийствени борби. И ако в тях някой бе много подценяван, то това бе Дженсън Бътън – световният шампион, подписал с Макларън въпреки всеобщото твърдение, че това е тимът на Люис Хамилтън, който бързо ще го смачка.
Събитията обаче съвсем не се развиха както се очакваше – Дженсън не само че не изчезна, а спечели две победи, направи мегасъстезания и какво по-хубаво от това, че бе все така открит и искрен в поредния си чудесен разговор с нашия колега и приятел Дитер Ренкен за всичко случващо се с него напоследък.
Разбивайки много от стереотипите за англичанина и неговия тим, Бътън при това дойде на фона на нов подем в Уокинг, чийто автомобил бе сред тези с най-много новости. За тях отделно ви разказваме, паралелно с развитието на преките съперници от Ред Бул, Ферари и Мерцедес. Авангардните системи буквално ни стъписват на всяко състезание и верни на традициите си, навлизаме подробно в тях.
Личният анализ на Витантонио Лиуци пък ни разкрива детайли от развитието на един от най-прогресиращите тимове в последните години – Форс Индия. Пилотът дава подробности за промените в поведението на една от най-интересните коли от пилотска гледна точка.
В друг ексклузивен материал нашата колежка Светлана Симеонова ни вкарва вътре в бокса на възродения екип на Лотус – с най-малките подробности за работата на отбора и неговите все по-бързи новосъздадени автомобили.
А понеже някога съперници на Лотус бяха и французите, а днес почти ги няма във Формула 1, решихме да се върнем този път назад в годините с история за един от символите на някогашното им величие – тима на Матра.
Броени дни преди най-голямото автомобилно състезание в нашата история изобщо – рали България, разбира се, следим събитията във WRC, както и представянето на нашите пилоти в картинга и все по-тежките, но престижни категории в йерархията на пистовия спорт.
А за да се пооткъснем от напрежението на състезанията, направихме малко тестове на част от най-новите и интересни автомобили, които излизат на пазара.
Иван Тенчев