Дженсън Бътън с Макларън постигна най-добро време в първата тренировка преди Гран при на Абу Даби на пистата Яс Марина. Втори на 0,126 сек остана Марк Уебър, трети и четвърти са съотборниците им в Макларън и Ред Бул – Люис Хамилтън и Себастиан Фетел. Зад тях са пилотите на Ферари Фернандо Алонсо и Фелипе Маса.
Времето бе слънчево приятно с почти неизменна температура на асфалта от 41 градуса.
На пилотите днес бе предоставен един допълнителен комплект меки гуми софт като база за развитие на гумите за 2012 г. Доста от състезателите ги ползваха веднага.
Хамилтън пръв от пилотите в челото започна серия от обиколки днес, и то точно с експерименталните гуми. Макларън имаха план да изпробват отново различни варианти на предно крило – с канал и без него (под извития вътрешен елемент). Бътън се представи силно с първата конфигурация в Индия. Тя създава оформяща струя към пода. Люис започна обаче с изправена основа и боя за анализ на потоците. Бързо записа последователни бързи обиколки, но след 6 тура механиците смениха крилото с такова с канал и той продължи пробите, като подобри още скоростта си и направи тур за 1:41.844 мин.
След като измина една трета от времето на пистата излезе и Маса, също за проби на вече доста популярното ново предно крило на Ферари, а след него се появиха Фетел, Уебър и Алонсо. Те бяха с първия си комплект твърди гуми за днес и времената им бяха далеч от скоростта на Люис, като Себастиан и Марк последователно заеха втората позиция на над 1,7 сек от британеца. След серия от 6 тура обаче Себ бе на 0,8 сек вече от англичанина, а след още две обиколки бе по-бърз с 0,026 сек! Уебър бе още по-бърз и с твърдите гуми хард записа топ време – 1:41.962 мин. В Ред Бул пък тестваха нова форма на пода под стойката на задното крило.
Дженсън Бътън също излезе на пистата с меките допълнителни гуми. И тази мека смес се нуждаеше от загряване обаче и отваряне на повърхностния слой и след 5 обиколки в серия той записа новото най-добро време – 1:40.955.
След като мина средата на тренировката Хамилтън започна втора серия от турове, отново с меките гуми и даде най-бързото постижение – 1:40.466 мин.
Трийсетина минути преди края на времето Фетел също бе на пистата с меките гуми и записа второ време на 0,341 под топтура на Люис.
Маса излетя на първия завой, но успя да спре в зоната за сигурност. Алонсо, който започна и втора серия с твърдите гуми, също изхвърча на 6-ти завой, но се върна на трасето. След това направи серия, като още на два три пъти напуска пистата, очевидно с много експериментално работещ автомобил.
Фетел свали темпото си и завърши серията си от 6 тура със софт. Втори пред него излезе Бътън, който също както и Хамилтън продължи втора серия с меки гуми. Дженсън вдигна още скоростта и свой ред бе най-бърз – 1:40.236 мин.
Уебър направи повече обиколки от съотборника си с допълнителния софт и в края на серията си бе с топвреме в първия сектор, но все пак трети в класирането зад Бътън и Хамилтън. До Люис обаче го отделяха само 0,009 сек.
В последните минути Макларън тестваха колата най-после с твърдите гуми, докато Ферари сложиха меките и пилотите им направиха среди по продължителност обиколки. Алонсо и Маса заеха пета и шеста позиция на над 0,5 сек от топвремето на Бътън.
Уебър отново излезе за третата си серия за първата тренировка с меки гуми и стана втори.
В края Виталий Петров се прибра с повреда в специалната изпускателна система, а позиция пред него бе Ромейн Грожан, получил шанс от тима да тества днес като възможен титуляр догодина.