Пиер Гасли не бе наказан за катастрофата, с която извади и себе си, и съотборника си в Алпин Естебан Окон от Гран при на Австралия в самия край на състезанието. Инцидентът се случи при предпоследния рестарт и бе един от многото, довели до трето спиране на състезанието. Веднага след финала Гасли се извини на Окон. Разследването на стюардите бе очаквано с напрежение от Алпин, защото той е на косъм от забрана за участие в състезание заради натрупани наказателни точки. Стюардите постановиха, че катастрофата между Гасли и Окон е състезателен инцидент.
„Нямам проблем с Пиер. Рестартът очевидно бе хаотичен, ударът можеше да е с който и да е автомобил. Имаше излитащи коли, връщащи се на пистата, Пиер явно бе в една от тях. Дойде, извини се, казах му: „Можеше да е всеки““, коментира Окон
„Гумите ми бяха загрели. Не усещах да е прекалено хлъзгаво. Проблемът накрая бе, че слънцето вече бе много ниско и не се виждаше много добре. Някои пилоти се държаха като самоубийци в първи завой като Ник [де Врис] от вътрешната страна. Всички бяха много близо, имаше какво да се спечели, но някои просто прекалиха с усилията.“
„Само ще кажа, че днес не очаквахме да се борим с едно Ферари, както и да съм близо до Фернандо [Алонсо] и [Люис] Хамилтън през голямата част от надпреварата. Това определено бе изненада, но се чувствах много добре в колата. И също така е много положително. Просто съм разочарован от края на състезанието.“
Гасли каза, че е безкрайно разочарован от финала на надпреварата
„Вървях пети през по-голяма част от дистанцията. Преследвах Карлос [Сайнц] за четвъртото място. Демонстрирахме наистина чудесно състезателно темпо. Много горчив хап за преглъщане е това, че бяхме близо до толкова точки, а ще си тръгнем с празни ръце. Сега трябва да се концентрираме върху положителните неща. Радвам се, че и двамата с Естебан сме невредими след инцидента“, обясни Гасли.
Макс Верстапен заяви, че хаосът в края на състезанието е заради избора на старт от място
По-рано този уикенд той критикува концепцията за спринтове изобщо, каквото по същество щяха да са последните две обиколки от Гран при на Австралия.
„Не ми е ясно за какво беше този червен флаг. При сейфти кар и летящ старт нямаше да има толкова инциденти. Сами ни създадоха проблеми“, заяви Верстапен.
И според Алонсо ситуацията не налагаше спиране. Той предположи, че това ще бъде обсъдено с хората на ФИА на пилотския брифинг в Баку.
Reflecting on today’s race ➡️ #AusGP #F1 pic.twitter.com/3tdfafIYE4
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) April 2, 2023