Мохамед бин Сулайем отново коментира темата за разширяването на стартовата решетка в F1. Президентът на ФИА сподели, че мечтата му е да види американски и китайки заводски отбори в световния шампионат в близко бъдеще. Бин Сулайем също така продължава да вярва, че F1 се нуждае от повече автомобилни производители.
ФИА продължава да разглежда кандидатурите на всички отбори, които желаят да участват в F1. Според Бин Сулайем, пристигането на производители от двете най-големи икономики в света би било чудесно за F1. Бившият рали пилот многократно е изразявал подкрепата си за евентуално участие на Дженерал Моторс в спорта, дори и като спонсор на Андрети
Наскоро Бин Сулайем даде интервю за германския сайт motorsport-total.com. В него той обясни, че производители от САЩ и Китай ще допринесат за огромно повишаване на популярността и маркетинговия профил на F1.
„Мечтата ми е да има истински производител на оригинално оборудване от САЩ. Също така бих искал да видя и производител на оригинално оборудване от Китай“, сподели Бин Сулайем.
„Всеки има право да мечтае. Тази мечта обаче е постижима. В Китай живеят 1.4 милиарда души. Над 50 % от автомобилите, които се движат по пътищата в страната, са китайски. Това са фактите. Като цяло Китай е огромен пазар“, добави президентът на ФИА.
Бин Сулайем смята, че изборът на техническите правила за 2026 г. е точно този вид формула, която може да помогне за привличането на производителите на оригинално оборудване, които той иска да види. Новото поколение задвижващи системи ще разполагат с двигатели с вътрешно горене и по-голяма електрическа част. На практика мощността в новите агрегати се разпределя 50/50. Увеличаването на електрификацията бе основната причина Ауди и Форд да влязат в F1.
Бин Сулайем посочи, че Китай е държава, в която се произвеждат много хибридни и електрически автомобили
„Китайците се отнасят сериозно към електрическите и хибридните автомобили. Ще ви кажа нещо: промените в двигателите, които влизат в сила след три години, са правилното решение“, продължи президентът на ФИА. „Ако не го бяхме направили, наистина ли мислите, че Ауди щеше да дойде и да се присъедини? Това стана едва след като планът за новите задвижващи системи беше одобрен и подписан от всички отбори.“
„Направихме го за доброто на спорта, който отвори вратите са за някои производител. Хонда реши да остане, Форд се върна, докато от Порше продължават да обмислят този въпрос. Бих казал, че F1 все още е в топли отношения с Порше. Всичко това се случи по основателна причина.“
Вероятността на Порше да се върне в F1 е нищожна. По-рано тази година германския производител обяви, че се фокусира върху програмите си в WEC и Формула Е. В края на юли Порше удължи ангажимента си в световния електрически шампионат с още няколко години.
F1 на практика ще има американски производител в лицето на Форд. Марката вече работи върху новите двигатели заедно с Ред Бул. Междувременно Дженерал Моторс и по-специално Кадилак продължава да прави опит да влезе в F1 заедно с компанията на Майкъл Андрети. Същевременно нито един китайски производител проявява какъвто и да е интерес към Формула 1.
⚠️| FIA President Mohammed Ben Sulayem wants a manufacture F1 team from China
“There are 1.4 billion people in China. Over 50 percent of electric cars on the roads come from China. That’s a fact. China is a big market.“
„When it comes to electromobility and hybrid, the Chinese… pic.twitter.com/Aw2XX46hTk
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) August 3, 2023