Бившият пилот от академията на Ред Бул Джак Крофърд коментира работата с Хелмут Марко. Американецът призна, че 80-годишният австриец рядко прави каквито и да е компромиси. Крофърд също така каза, че Марко „вярва много на своите пилоти, но и очаква много от тях.“
Марко се води съветник на отбора на Ред Бул в F1. Австриецът не е служител на базирания в Милтън Кийнс тим, а на самата компания за енергийни напитки. Следователно той не може да бъде уволнен от Кристиан Хорнер
Д-р Марко има огромно влияние в академията за млади пилоти на Ред Бул. Именно той има последната дума за състезателите, които влизат в нея. Марко също така има решаващ глас за това кой ще кара в младежкия тим, който доскоро носеше името Алфа Таури.
Немалко настоящи и бивши пилоти от F1 минаха през програмите на Ред Бул. Сред тях са световните шампиони Себастиан Фетел и Макс Верстапен, както и победители в Гран при като Даниел Рикиардо, Пиер Гасли и Карлос Сайнц. Испанецът обаче записа по-голямата част от успехите се едва след като се раздели с австрийската компания.
През програмата на Ред Бул са минали повече от 100 млади таланти. Малка част от тях обаче са успели да стигнат до F1. Шансът някой от тях да седне в кокпита на Ред Бул е още по-малък. До момента това са правили Фетел, Рикиардо, Квят, Верстапен, Гасли и Албон,
Междувременно Джак Крофърд коментира работата с д-р Марко. 18-годишният американец напуска академията на Ред Бул в края на миналата година. Според Крофърд, малкият процент таланти, стигнали до F1 е заради „бруталната откровеност“ на 80-годишния австриец. Именно това поставя под напрежение голяма част от пилотите, минали през програмата на австрийската компания.
„Мисля, че най-трудните неща са натискът и очакванията, които се поставят върху теб“, сподели Крофърд.
„Марко вярва много на своите пилоти, но също така очаква много от тях. И понякога, ако не си вътре в падока на F2 и не знаеш какво се случва, е трудно да обясниш разликите в представянето на пилотите и отборите.“
„Понякога това може да изиграе роля в начина, по който той вижда нещата. Последното нещо, което искаш, е да имаш лош уикенд и да получиш телефонно обаждане от Хелмут, за да ти каже да дойдеш да се срещнеш с него.“
Крофърд си спомни моменти, в които Марко е бил „брутално откровен“ с него след някои състезания
„Той е много зает, така че в крайна сметка се налага да го чакаш. Седиш там, а той просто се приближава и после казва: „И така…“ с много дълбок глас! След това пита: „Какво стана?“. Разговорите му са много кратки, много ясни и точни“, обясни американецът.
„Понякога той е брутално откровен. Това е правилният начин да го кажа. Понякога може да е прекалено брутално честен, при което понякога може да е несправедлив, ако искате да кажете. Това обаче не е толкова лошо. За мен той беше много, много кратък и караше много по същество“, завърши Джак Крофърд.
Тази година Крофърд продължава участието си във Формула 2, но с екипа на ДАМС. 18-годишният пилот вече няма да носи цветовете на Ред Бул, за разлика от последните години.
Вижте тази публикация в Instagram.