Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 БМВ не проявява никакъв интерес към F1

БМВ не проявява никакъв интерес към F1

1878
0
БМВ емблема
снимка, БМВ

БМВ не проявява никакъв интерес към F1. Това заяви Андреас Роос. Германецът призна, че световният шампионат не е в полезрението на марката. Роос дори омаловажи новото поколение задвижващи системи, които ще се използват от сезон 2026 и ги определи като „не съвсем нова технология“.

През 2026 г. F1 ще въведе нови технически правила. Според тях ще се използват  двигатели, работещи с напълно устойчиво гориво. Най-голямата промяна ще бъде по-голямото използване на батериите, като електрическата енергия и тази на двигателите с вътрешно горене ще бъдат разделени приблизително 50/50.

Новите разпоредби привлякоха някои сериозни автомобилни производители. Първо Ауди обяви, че влиза в F1 от 2026 г. чрез тима на Заубер. След това Форд обяви завръщането си в спорта. Американският производител работи върху новото задвижване заедно с Ред Бул. Същевременно Хонда обяви, че се връща официално в F1 от сезон 2026. Японците ще бъдат ексклузивен доставчик на двигатели за Астън Мартин

В края на миналата година GM също прояви интерес към F1. Американската корпорация се регистрира като производител на двигатели от 2028 г. чрез Кадилак. GM обаче ще влезе в световния шампионата само и единствено с Андрети. От Порше също искаха да се включат в F1, но в крайна сметка се отказаха.

Има и производители, които не проявяват интерес към новите технически правила. Сред тях е и БМВ. Баварците имат спорадични участия в F1 през 50-те и 60-те години на XX век. След това БМВ постига големи успехи в началото на първата турбо ера с екипа на Брабам. БМВ доставя двигатели и на екипите на ATS, Arrows, Бенетон и Лижие под името Мегатрон.

След период на затишие, БМВ се връща в най-високото ниво на моторните спортове в началото на новото хилядолетие и си партнира с Уилямс от 2000 до 2005 г. После марката купува Заубер и участва като самостоятелен конструктор. Въпреки големите амбиции, екипът на БМВ Заубер записа само една победа и още 14 подиума. В края на сезон 2009 баварците си тръгват от F1.

Новите технически правила породиха съмнения, че БМВ може да пожелае да се върне в спорта. Това в крайна сметка се оказа лъжа, тъй като от марката не са се повлияли от плановете за използване на повече електрическа енергия.

„Със сигурност F1 винаги е интересна, но за нас като марка тя не е в радара ни. Тя не е в правилния прозорец. Да кажем, че това не е шампионат, в който бихме искаме да участваме точно сега“, сподели Андреас Роос.

„В момента планът във Формула 1 е да се появи през 2026 г. с двигател с вътрешно горене и голяма хибридна система. Подобно нещо видяхме при шосейните автомобили още преди няколко години. Това не е наистина нова технология или нещо, за което смятаме, че е много интересно за нас“, добави директорът на БМВ Моторспорт.

Роос призна, че в F1 няма технологично напредничаво мислене, което да убеди БМВ да промени решението си за завръщане на стартовата решетка

„F1 е чисто технологична формула. Там трябва да има нещо, за което да кажем „о, да, това е нещо, в което виждаме себе си, в което виждаме технологията и ни е много интересно да развиваме тази технология. В момента не виждаме подобно нещо. Затова в момента F1 не е в радара ни.“

БМВ ще продължи да се фокусира върху световния шампионат за издръжливост, където вече има прототип, използващ устойчиво гориво, както и върху различните състезания с GT автомобили.

„Ако сме честни, хибридните автомобили, които вече управляваме в световния шампионат за издръжливост, също използват устойчиво гориво“, обясни Роос.

„Искам да кажа, че горивото, което използваме в шампионата WEC, също е 100 % чисто. Мисля, че то е 60  % неутрално по отношение на Co2, като се фокусираме да отидем още по-нагоре.“

„Това е нещо, което ще ни донесе F1 през 2026 г. Ние по принцип вече работим усилено в WEC и използваме именно такива технологии“, завърши директорът на БМВ Моторспорт.