Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 БМВ не проявява никакъв интерес към F1

БМВ не проявява никакъв интерес към F1

БМВ емблема
снимка, БМВ

БМВ не проявява никакъв интерес към F1. Това заяви Андреас Роос. Германецът призна, че световният шампионат не е в полезрението на марката. Роос дори омаловажи новото поколение задвижващи системи, които ще се използват от сезон 2026 и ги определи като „не съвсем нова технология“.

През 2026 г. F1 ще въведе нови технически правила. Според тях ще се използват  двигатели, работещи с напълно устойчиво гориво. Най-голямата промяна ще бъде по-голямото използване на батериите, като електрическата енергия и тази на двигателите с вътрешно горене ще бъдат разделени приблизително 50/50.

Новите разпоредби привлякоха някои сериозни автомобилни производители. Първо Ауди обяви, че влиза в F1 от 2026 г. чрез тима на Заубер. След това Форд обяви завръщането си в спорта. Американският производител работи върху новото задвижване заедно с Ред Бул. Същевременно Хонда обяви, че се връща официално в F1 от сезон 2026. Японците ще бъдат ексклузивен доставчик на двигатели за Астън Мартин

В края на миналата година GM също прояви интерес към F1. Американската корпорация се регистрира като производител на двигатели от 2028 г. чрез Кадилак. GM обаче ще влезе в световния шампионата само и единствено с Андрети. От Порше също искаха да се включат в F1, но в крайна сметка се отказаха.

Има и производители, които не проявяват интерес към новите технически правила. Сред тях е и БМВ. Баварците имат спорадични участия в F1 през 50-те и 60-те години на XX век. След това БМВ постига големи успехи в началото на първата турбо ера с екипа на Брабам. БМВ доставя двигатели и на екипите на ATS, Arrows, Бенетон и Лижие под името Мегатрон.

След период на затишие, БМВ се връща в най-високото ниво на моторните спортове в началото на новото хилядолетие и си партнира с Уилямс от 2000 до 2005 г. После марката купува Заубер и участва като самостоятелен конструктор. Въпреки големите амбиции, екипът на БМВ Заубер записа само една победа и още 14 подиума. В края на сезон 2009 баварците си тръгват от F1.

Новите технически правила породиха съмнения, че БМВ може да пожелае да се върне в спорта. Това в крайна сметка се оказа лъжа, тъй като от марката не са се повлияли от плановете за използване на повече електрическа енергия.

„Със сигурност F1 винаги е интересна, но за нас като марка тя не е в радара ни. Тя не е в правилния прозорец. Да кажем, че това не е шампионат, в който бихме искаме да участваме точно сега“, сподели Андреас Роос.

„В момента планът във Формула 1 е да се появи през 2026 г. с двигател с вътрешно горене и голяма хибридна система. Подобно нещо видяхме при шосейните автомобили още преди няколко години. Това не е наистина нова технология или нещо, за което смятаме, че е много интересно за нас“, добави директорът на БМВ Моторспорт.

Роос призна, че в F1 няма технологично напредничаво мислене, което да убеди БМВ да промени решението си за завръщане на стартовата решетка

„F1 е чисто технологична формула. Там трябва да има нещо, за което да кажем „о, да, това е нещо, в което виждаме себе си, в което виждаме технологията и ни е много интересно да развиваме тази технология. В момента не виждаме подобно нещо. Затова в момента F1 не е в радара ни.“

БМВ ще продължи да се фокусира върху световния шампионат за издръжливост, където вече има прототип, използващ устойчиво гориво, както и върху различните състезания с GT автомобили.

„Ако сме честни, хибридните автомобили, които вече управляваме в световния шампионат за издръжливост, също използват устойчиво гориво“, обясни Роос.

„Искам да кажа, че горивото, което използваме в шампионата WEC, също е 100 % чисто. Мисля, че то е 60  % неутрално по отношение на Co2, като се фокусираме да отидем още по-нагоре.“

„Това е нещо, което ще ни донесе F1 през 2026 г. Ние по принцип вече работим усилено в WEC и използваме именно такива технологии“, завърши директорът на БМВ Моторспорт.