Начало Автомобилни новини BMW добави агресия и технологии в X5

BMW добави агресия и технологии в X5

105
0

BMW X5 се превърна в последните години в един от най-популярните и високо оценявани SUV-ове в света. Моделът се появи през 1999 г., след като съперниците от Мерцедес вече продаваха отлично своите М-класи.

X5 обаче бързо навакса с продажбите. През 2006-та на пазара излезе втората му генерация, а когато преди в края на 2013 г. на пазара стартира третата, Х5 бе лидер в сегмента си с над 1,3 млн. реализирани автомобила.

Новата генерация не се отличава драматично от предходното поколение като дизайн, но това е търсен ефект след успеха на импозантния модел досега.

Все пак, ако човек се вгледа по-внимателно, ще открие доста разлики, като най-общо казано формите са просто по-агресивни, но в същото време са по-ефективни от гледна точка на аеродинамика и консумация на гориво.

За пръв път например в BMW X модел се използват Air Curtains под пода за понижаване на аеродинамичното съпротивление. Атрактивните вертикални отвори зад предните калници играят по-скоро важна роля в аеродинамиката отколкото в дизайна. Те се наричат Air Breather и чистят потока въздух около калниците, а общият коефициент на челно съпротивление е понижен до рекордните за класа 0,31 при популярния вариант X5 xDrive 30d.

За тест в ClubS1 взимаме още по-малката версия X5 xDrive 25d. Тя е с дизеловия турбо двигател 1995 куб. см с 218 к.с., като едно от първите впечатления от модела е, че те всъщност нямат никакъв проблем да движат с лекота колата със 170 км/ч по магистралата за Пловдив, а в купето няма почти никаква промяна в нивото на шума от въздуха около каросерията!

Дизайнът и на интериора не изглежда драматично нов, но впечатлява оборудването. Нашият тест автомобил е с много фин кожен салон в цвят слонова кост и камера за обратно виждане, за които към много впечатляващата базова цена от 109 950 лв. се прибавят съответно 5119 и 850 лв., но това са сякаш задължителни елементи от едно BMWX5. Колата ни за тест е и с пакет адаптивно окачване Comfort, за което се доплащат други 1992 лв. При тази система обаче се осигурява допълнителен комфорт благодарение на въздушното окачване отзад и динамичния контрол на амортисьорите, а с натискането на бутоните върху панела до скоростния лост режимите на робата се сменят осезателно от динамично поведение в спорт или спорт+, до нормал и комфорт по планинските пътища в Родопите. Има и Еко режим, при който може да се достигне впечатляващо нисък разход на гориво, средно под 6 литра на 100 км, но ние не достигаме до него. Колата има много по-големи off-road възможности, отколкото мнозина очакват, но неочаквана изненада се оказва изскачането на едно от гумените уплътнения между задната и предната врата, което не би трябвало да се допуска при подобен автомобил!

Макар и с най-малкия двигател (вариантите стигат до мощности от 450 к.с.) X5 e силен и динамичен автомобил и с нова 8-степенна скоростна кутия изтегля (с възможност и за ръчно управление с планки зад волана) с лекота и в стръмните участъци и при изпреварване, а колата тежи над 2 тона.

В същото време благодарение на технологиите BMW EfficientDynamics разходът наистина не е висок за толкова добре обзаведен автомобил, с електрически предни седалки с памет. Серийно моделът е и със сгъваема в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка, вместимост на багажника от 650 до 1870 литра и опционален трети ред седалки с две допълнителни места.

X5 е спокоен на пътя, а модерните му електронни системи за контрол наистина осезателно помагат при владеенето му, предвид сериозните инерционни сили, които генерира, плюс високия център на тежестта.

Управлението е сравнително директно, а воланът е особено чувствителен в спортните режими – очевидно ефекти, търсени винаги при едно BMW дори и SUV модел.