Един от най-необикновените кросоувъри на пазара BMW X6 бе леко освежен три години след дебюта си. За това време родоначалникът на клас Sports Activity Coupé, съчетаващ спортна динамика и възможности за движение извън пътя, бе тиражиран в над 150 000 екземпляра.
Най-забележимите промени в модела са новите брони, по-изразителна радиаторна решетка с леко извити в горната си част бъбреци и нова форма на фаровете, които вече могат да бъдат изцяло с LED-светлини (серия при Х6 М). Вградените фарове за мъгла са монтирани малко по-високо и настрани, като са обградени с матова алуминиева рамка. В задните светлинни тела също са вградени ленти със светодиоди.
Традиционно при подобен рестайлинг вече се предлагат нови цветове за каросерията и нови варианти на джантите (19 и 20 цола), някои от които двуцветни. Интериорът също не е претърпял радикални промени, като и тук има нови цветови предложения за кожените тапицерии и комбинациите от материали.
Гамата двигатели остава същата – два бензинови с турбо и мощности от 306 и 407 к.с., както и два турбодизела с 245 и 306 к.с. По-слабиет дизелов агрегат вече се предлага със система AdBlue и катализатор за азотни оксиди, свеждащи нивото на вредни емисии до стандарта Евро 6, влизащ в сила през 2014 г.
Изцяло нов за модела обаче е 3-литровият турбодизелов мотор с три турбокомпресора, предлаган с новия продуктов пакет M Performance. С него BMW увеличава заводската доработка на своите модели, представени до сега с М-версиите от BMW M GmbH и двата специални пакета – BMW М и Performance, предлагащи аеродинамични външни елементи, различни елементи за интериора и различни аксесоари.
Новата продуктова категория обхваща освен Х6 и новото BMW 5 Series (седан и комби), както и Х5. За сега те ще се предлагат изключително с новия турбодизелов двигател, който е недостъпен за нормалните модели.
Новият 3-литров 6-цилиндров агрегат разполага с мощност 381 к.с. и 740 Нм въртящ момент, максимумът на който се достига при 2000 об/мин. Благодарение на трите турбини, две малки и една голяма, тягата се осигурява отзивчивост в ниските обороти и осигуряване на по-високо налягане на нагнетявания въздух за максимални динамични характеристики. Заедно с новото поколение на системата Common Rail с максимално налягане на пиезо-инжекторите от 2200 бара високата мощност се комбинира с нисък разход на гориво – от 6,3 литра при седана BMW M550d xDrive до 7,7 литра при X5 M50d, както и с ниски нива на вредните емисии.
В същото време динамичните характеристики на моделите от M Performance впечатляват – петицата седан се ускорява до 100 км/ч за 4,7 сек. (0,3 сек по-бавно от М5 с 570 к.с.), а комбито – за 4,9 сек. Двата кросоувъра Х5 M50d и Х6 M50d са малко по-бавни – 5,4 и 5,3 сек. съответно. Всички дизелови версии M Performance са със задвижване на 4-те колела, с различни настройки за всеки модел и 8-степенна автоматична трансмисия.
Пакетът M Performance предлага също и напълно пренастроено шаси, по-мощни спирачки и преработена спомагателна електроника, агресивни аеродинамични детайли за каросерията и нови тапицерии (комбинация от алкантара и текстил) в салона. Богатото стандартно оборудване включва почти всички налични електронни помощници, предлагани от баварската компания. Таза гама е позиционирана на едно стъпало под най-спортните модели на марката, носещи магическата буква М в означението си.