Сериозна серия от новости представи BMW България с тест за медиите. На разположение бяха напълно новото поколение Х1, обновените седани и комбита в трета серия и X2 Active Tourer Рlug in
За добро или лошо първо имам възможността да карам най-силния автомобил – М340i xDrive с цена от малко над 130 000 лв., който притежава всичко от обновената гама на трета серия. Според мнозина Серия 3 си остава „най-истинската“ в гамата. Тя е на пазара вече 45 години. 10 години по-късно излизат и първите турери, комби вариантите, които са с повече вътрешен простор за дългите пътувания.
В BMW не използват думата фейслифт, когато говорят за промените в средата на жизнения цикъл на сегашните версии на трета серия. Наричат го обновление, защото това наистина е по-точно определение за направените промени. Все пак не става дума само за външни дизайнерски изменения, а за въвеждане и на нови системи и технологии. Да, обновените модели в трета серия са с нови Full LЕD светлини, които са по-тесни. Изменения има и в типичната бъбрековидна решетка. Но може би по-важно е, че всички серийно са с осемстепенна скоростна трансмисия Steptronic с лостчета за превключване на волана и нов дизайн на селектора.
Интериорът е още по-модерен с BMW Operating System 8, включително BMW Curved Display
Типичната за марката ориентация на елементите на таблото към водача е интерпретирана по нов начин със серийния BMW Curved Display. Той се състои от 12,3-инчов информационен дисплей зад волана и 14,9-инчов контролен дисплей. Те се сливат в един напълно дигитален дисплей с висока резолюция. Модерното оформление на кокпита е доминирано от напредничавата дигитализация. То позволява значително редуциране на бутоните и регулаторите в полза на управлението с гласови команди и докосване. Климатичната инсталация е тризонова и също се управлява с гласови команди!
Множество елементи могат да отличат колата при наличието на М пакетите както отвън, така и отвътре. Във наличната за тест версия визията е в пълна хармония с възможностите на колата, която е на върха в гамата с 374 к.с. мощност.
Като цяло BMW Серия 3 е характерна с голямото разнообразие от задвижвания. Високоефективните двигатели ТwinPower Turbo, както и електрификацията под формата на технологиите Plug-in хибрид и 48-волтов Mild-Hybrid осигуряват отлично съотношение между динамика и разход на гориво. Важно е още, че обновената серия Серия 3 Седан се предлага с 3, за новото BMW Серия 3 Туринг дори с 4 Plug-in хибридни варианта.
Гамата включва по четири бензинови и четири дизелови двигателя с четири и шест цилиндъра, с най-силният от които се движа
Но сред тях е и четирицилиндров бензинов агрегат, вече оборудван с интегриран в цилиндровата глава изпускателен колектор и модернизирана система за свръхпълнене за оптимизирано разгръщане на мощността. Редовият шестцилиндров бензинов мотор и четирите дизелови задвижвания са оборудвани с технология Mild-Hybrid за особено спонтанно разгръщане на мощността и по-висока ефективност.
В хода на теста карам и обновеното комби. То е отлично оборудвано също с новия Curved Display и целия огромен набор от системи за свързаност и подпомагане.
По-късно съм зад волана на новото X1. Тази гама се появи сякаш вчера през 2009 г., а вече е в третата си генерация. Дизайнът е доста различен, пространствата са оформени по нов начин, но може би най-важната новина е тази, че в гамата за първи път ще има и чисто електрическа версия. BMW iX1 е супер динамичен с нулеви емисии. Гамата също е получила новата инфотейнмънт система с BMW Operating System 8 и BMW Curved Display. Има и значително повече системи за автоматизирано шофиране и паркиране.
Като цяло моделът изглежда по-солиден с почти квадратни калници, 17, 18, дори 20- инчови джанти, големи въздухозаборници. В същото време е по-луксозен
Седалките например са нова разработка и могат да бъдат поръчани с електрическо регулиране, памет, както и лумбална опора и функция за масаж, което е малко неочаквано в този клас. Другите новости включват интегрирана спирачна система и работещи в зависимост от хода допълнителни амортисьори. Опционалното Адаптивно М окачване включва специфични амортисьори, спортно кормилно управление и снижаване на каросерията с 15 мм.
При лансирането си на пазара през тази есен първоначално X1 излиза с 2 бензинови и 2 дизелови двигателя. Те ще бъдат комбинирани серийно със седемстепенна скоростна кутия с два съединителя Steptronic, с предно или интелигентно задвижване на четирите колела BMW xDrive (в зависимост от мощността). Двигателите са в комбинация 48-волтова Mild Hybrid технология от второ поколение. Благодарение на нея четирицилиндровият BMW X1 xDrive23i е със среден разход на гориво 7,2 – 6,5 л/100 км и 218 к.с. В гамата влиза и новото BMW X1 sDrive18i с 3-цилиндров двигател със156 к.с. Четирицилиндров дизелов двигател и технология Mild Hybrid гарантират при новото BMW X1 xDrive23d среден разход 5,4 – 4,8 л/100 км и 211 к.с. Четирицилиндровото X1 sDrive 18d e с разход 5,5 – 4,9 л/100 км и 150 к.с.
Непосредствено след това ще последват и изцяло електрическото BMW iX1 xDrive30 (среден разход на електроенергия – 18,4 – 17,3 кВтч/100 км), както и два Plug-in хибридни модела и два други варианта с конвенционално задвижване и 48-волтова технология Mild-Hybrid
BMW iX1 xDrive30 ще е първият електрически автомобил на марката със задвижване на четирите колела в премиум компактния сегмент. Два интегрирани задвижващи модула на предната и задната ос генерират общо мощност, която при кратковременен Boost достига 313 к.с. Системният въртящ момент 494 Nm. Електрическото задвижване на четирите колела осигурява сцепление, прецизно следване на желаната траектория и стабилност при шофиране във всяка ситуация. Ускорението от 0 до 100 км/ч е 5,7 секунди.
Серийното оборудване включва още контрол на скоростта със спирачна функция и предупреждение за удар отпред, чиято функционалност е допълнена с регистриране на насрещното движение при завой наляво, както и на пешеходци и велосипедисти при завой надясно. Моделите серийно се оборудват с Асистент за паркиране, включително камера за обратно виждане и асистент за движение на заден ход. Като опция се предлагат и асистент за завиване и водене в лентата, Активен контрол на скоростта с функция Stop & Go, активно навигационно водене, предупреждение при слизане, BMW Head-Up дисплей, както и функциите Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder и Remote Theft Recorder. Чрез Remote Software Upgrades е възможно подобряване, респективно разширяване на вече налични функции. Наличността е в зависимост от монтирания в автомобила хардуер и даденостите на пазара.
На прибиране се качвам и в Серия 2 Актив Турър. Новите варианти излизат официално на пазара догодина през февруари, но моделът вече е наличен и веднага прави впечатление, че и неговият интериор е с BMW Curved Display в стила на BMW iX
Моделът е пионер по отношение на иновациите при задвижването и асистиращите системи. Моделът ще се развива на пазара в 4 варианта на версията с предно задвижване и мощност от 136 к.с. до 218 к.с. Особено важни обаче са двете Plug-in хибридни версии на колата, върху които е нашето внимание. Вариантите са 230e xDrive с 326 к.с. системна мощност с бензинов двигател със 150 к.с. и електромотор със 176 к.с. и 225е xDrive със системна мощност 245 к.с. Само на ток могат да се изминат до 90 км, а зареждането може да стане и за 2 часа и половина.
Дизайнът вече е по-близък до моделите кросоувър. Гамата серийно се оборудва с Full LED фарове. Като опция се предлагат адаптивни LED фарове със завиващи светлини, незаслепяващи Matrix дълги светлини, както и светлини за града, магистрала и за лоши метеорологични условия.
Онова, което лично мен ме впечатлява най-много обаче, е пътното поведение на модела. Ако при тройката логичното очакване е за отлично влизане и излизане в завоите, добро управление т.н., то в по-малка степен това е презумпция при движението с Актив Турър, но той се справя забележително. Качваме се и слизаме два пъти през Шипка и колата е подчертано управляема и добра и с доста висока скорост. В крайна сметка е продукт на BMW, но все пак е еднообемен тип модел, при които подобен характер е рядкост. При тези модели по-важна е гъвкавостта на интериора, а колата не е лишена и от нея.
Задните седалки са с множество възможности за регулиране
В Cargo позицията на облегалките вместимостта на багажника може да бъде увеличена с до 90 литра. Освен това задната седалка може да бъде изместена напред с до 13 сантиметра. Благодарение на това и на сгъваемите в съотношение 40:20:40 облегалки на задната седалка се осигурява адаптирана към разнообразните нужди вместимост на багажника. Тя е от 470 до 1455 литра. Автоматичното задвижване на задния капак е част от серийното оборудване.
Meet the family. Same look, different power.
The BMW X1 and iX1. #THEiX #THEiX1The #BMW iX1 xDrive30*: Power consumption/100 km, CO2 emission/km, comb.: 18.4 – 17.3 kWh, 0 g. pic.twitter.com/Iwa4rqa6oT
— BMW (@BMW) November 10, 2022