Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Болидите няма да са твърде различни в Монако, убеден е техническият директор...

Болидите няма да са твърде различни в Монако, убеден е техническият директор на Рено

51
0
Гран при на Монако

Техническият директор на Рено Джеймс Алисън е убеден, че автомобилите от Формула 1 няма да са твърде различни за Гран при на Монако. Само допреди година-две тимовете създаваха отделни конфигурации на моделите си за надпреварите в Княжеството и на пистата Монца, където изискванията са в двете крайности. Сега обаче това се променя, както и целият спорт.

– Монако е първата писта този сезон, изискваща наистина високо ниво на аеропритискане. Какви промени можем да очакваме по автомобилите и колко време отнема да се разработи специален пакет за такава надпревара?

– Конкретно в Рено няма да има големи промени за Монако. Ще имаме версия на задното крило за повече аеропритискане, но дните на създаването на цялостен пакет единствено за Монте Карло са зад нас. Пистата там вече изисква повече от аеродинамиката, отколкото от мощността. Затова и стойността на производството на толкова нови елементи само за едно състезание бе внимателно обмислена. Като цяло по-добрата стратегия е ресурсите за аеродинамика да се насочат към компоненти за възможно най-широк кръг писти.

– По принцип колите на Рено се представят добре на трасета като това в Княжеството. Така ли ще е и тази година?

– Надявам се. Исторически болидите ни са силни на писти като Монако и Унгария, но това се дължи в по-голяма степен на по-неравната структура, отколкото на аеропритискането. Автомобилите ни наистина преминават чудесно по подобен асфалт, а това дава на пилотите увереност, че могат да натиснат наистина здраво.

– Сместа суперсофт ще се появи за първи път. Какво влияние очаквате да има?

– Изпробвахме тези гуми по време на зимните тестове. Дава повече прилепяне спрямо софт, но с цената на бързо износване и висока степен на деградация. Монако натоварва по-малко гумите спрямо трасетата, където тренирахме преди сезона, но подозирам, че на суперсофт им предстои крайно труден тест.

– Спиранията в бокса тази година са много повече. Това може ли да превърне надпреварата в лотария?

– Всеки питстоп крие риск от значителна загуба на време и позиции заради грешки. Те могат да имат решаващ ефект върху изхода от състезание. Екипите са наясно с това, като всички работим здраво, за да елиминираме възможните пропуски. В Рено имахме няколко лоши старта в това отношение. От тогава хората ни вложиха страхотни усилия, за да излезем на правилното ниво. Съсредоточени сме върху това първо да не се допуска каквато и да е грешка при спирането, по-късно идва трудът върху намаляване времето за работа.

– Много се изговори за използването на гумите в квалификация – този аспект ще има ли допълнително значение в Монако?

– Не съм сигурен, че ще има допълнително значение, но ще е сред внимателно обмисляните аспекти. Ако в свободните тренировки видим, че гумите вървят добре в състезателно темпо, то тогава ще знаем, че предвид това колко е трудно да се изпреварва в Монако няма да е жизненоважно да се пазят чисто нови гуми. Ако в тестовете износването е крайно лошо, то тогава ще се постараем да имаме нови комплекти за неделя.

– Бариерите са много близо и съществува сериозен риск от удари. Модифицирано ли е окачването за Монако поради тази причина?

– В Монако винаги има по някое сбутване с мантинелите и понякога – контакт с други автомобили. В отбора имаме информация за натоварването на окачването вследствие на такива инциденти, но това е вложено като изискване при производството на елементите още в началото на годината.