Валтери Ботас постигна най-бързо време и в двете тренировки днес с 1:16.989 във втората сесия. На малко над 2 десети зад него се наредиха Люис Хамилтън и Макс Верстапен. Себастиан Фетел получи повреда в двигателя при прибирането си в бокса след края на тренировката и спря на пистата.
Температурата на въздуха по време на сесията бе 29 градуса, а тази на пистата 44-45.
Here’s your FP2 weather…
#TuscanGP
#F1 pic.twitter.com/T6qgBQS52p
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Част от пилотите излязоха в първите 10 минути на сесията. Най-бърз в началото бе Ландо Норис като записа 1:18.658 със средно твърдите гуми. Той бе на 6 десети пред Ромен Грожан, който използва същия комплект.
Ромен Грожан съобщи по радиото за странни звуци в задвижващата система, след което бе повикан в бокса. Малко преди да се прибере той каза, че батерията не се зарежда. Французинът имаше проблем с двигателя и в сутрешната тренировка.
Problems for the @HaasF1Team
Grosjean
: „I can see the battery not charging“
#TuscanGP
#F1 pic.twitter.com/aBerdodHTT
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Малко по-късно Шарл Льоклер се завъртя в 12-и завой, след като се движеше на близко разстояние зад една от колите на Алфа Ромео.
That’s Charles Leclerc pointing the wrong way at Turn 12 following a spin
#TuscanGP
#F1 pic.twitter.com/uhUdmvsvww
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Около 15 минути след началото на сесията, Макс Верстапен излезе начело с 1:18.281. Малко след това времето му бе подобрено от Ботас с около 3 десети.
Финландецът и съотборникът му, Хамилтън, минаха през пита, за да направят тренировъчни стартове.
VB
W11 pic.twitter.com/GPRhJLQT5o
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 11, 2020
Около 35 минути след началото на тренировката, голяма част от пилотите направиха бързи обиколки с гуми софт. Даниел Рикиардо излезе на втора позиция на само 0.042 зад Ботас, а трети бе Серхио Перес на 2 десети зад финландеца.
Направи впечатление силният последен сектор на Рено.
Second fastest lap for Daniel as he fits a Soft set on!
1:18.039#RSspirit #TuscanGP pic.twitter.com/KIIVxsbUOT
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) September 11, 2020
Ландо Норис се удари в изхода на 3-и завой и сесията бе прекъсната.
There’s a red flag out on track and unfortunately it’s for us.
Lando has an off and stops on the grass, minus a front wing. He’s reported on the radio that he’s okay. #TuscanGP pic.twitter.com/ZIUDwkGebm
— McLaren (@McLarenF1) September 11, 2020
Norris into the barriers
Lando’s radioed the team, he’s ok
#TuscanGP
#F1 pic.twitter.com/kLJSpICqMK
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Тренировката бе подновена около 10 минути по-късно. Червените флагове прекъснаха сериите от бързи обиколки, които пилотите правеха по това време.
We’re green again!
#TuscanGP
#F1 pic.twitter.com/egdZjFsm3q
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Нови най-добри обиколки постигнаха и двамата пилоти на Мерцедес, като Валтери Ботас успя да слезе под 1:17, а Хамилтън бе на 2 десети зад него. Интересно е, че загряващите им турове са по-бавни в сравнение с тези на останалите отбори.
Макс Верстапен пък се нареди 3-ти и бе на 0.246 от Валтери. Зад него бяха Алекс Албон и двамата пилоти на Рено.
По това време стана ясно, че Грожан вероятно няма да продължи участието си във втората тренировка след проблемите, които той имаше с двигателя по-рано.
Romain is out of the car for now – an electronics issue is being investigated
The car is going up on stands so the team can work on it.#HaasF1 #TuscanGP #FP2 pic.twitter.com/R463SnEro0
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) September 11, 2020
Себастиан Фетел се завъртя при влизането си в 13-и завой, след като по-рано в тази сесия същото направи и другият пилот на Ферари. Той все пак успя да продължи.
Кими Райконен, който към момента бе 9-и с 1:18.385, се завъртя след контакт със Серхио Перес. Сесията бе спряна, заради останките по пистата след удара. Бе обявено, че стюардите ще разгледат инцидента между двамата.
Another red flag in the session, and it’s because there’s some of our front wing at Turn 1.
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) September 11, 2020
Днес пък се навършват 20 години от дебюта на финландския пилот на Алфа Ромео в кола от Формула 1.
20 years ago *TODAY* Kimi made his debut in an F1 car…
Testing for Sauber at Mugello!
#OTD #TuscanGP
#F1 pic.twitter.com/QDNhOs6EQ7
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Сесията бе бързо подновена и пилотите излязоха за по-дълга серия от обиколки.
And we’re off again!
We’ve got just over 10 minutes to go#TuscanGP
#F1 pic.twitter.com/evmwbpbAc5
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
Темпото на Макс Верстапен в дългите серии бе с около десета по-бързо от това на Валтери Ботас.
В края на сесията пилотите на Мерцедес бяха първи и втори, последвани от колите на Ред Бул и Рено. В дъното на топ 10 бяха Кими Райконен и Шарл Льоклер.
End of FP2
Here’s how things finished#TuscanGP
#F1 pic.twitter.com/FqwfyilSLs
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020
След края на тренировката, Себастиан Фетел спря на пистата, защото получи повреда в двигателя. По-рано в същата сесия, Ромен Грожан приключи участието си поради подобен проблем и прибра своя Хаас със задвижваща система на Ферари в бокса.
Problems for Sebastian Vettel as the session ended
He reports a problem with the engine, before pulling up at the side of the track
#TuscanGP
#F1 pic.twitter.com/RZ06wcxhmc
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020