Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас най-бърз във втората тренировка в Абу Даби

Ботас най-бърз във втората тренировка в Абу Даби

70
0
Валтери Ботас

Валтери Ботас с Мерцедес постигна най-добро време във втората свободна тренировка за Гран при на Абу Даби, последен кръг от шампионата на F1. Финландецът записа време 1:37.236 мин с гумите хиперсофт и изпревари само с 44 хилядни Макс Верстапен.

Пилотът на Ред Бул бе най-бърз в първата сесия, а във втората остави зад себе си своя съотборник Даниел Рикиардо. Световният шампион Люис Хамилтън завърши 4-и на близо 0.2 сек. На малка разлика зад него се наредиха Райконен и Фетел с Ферари.

Ланс Строл първи записа време в сесията, която започне на дневна светлина, а постепенно слънцето залязваше. Райконен и Фетел бързо подобриха резултата му. Магнусен излезе за кратко 3-и, а Хамилтън с най-твърдите гуми за уикенда суперсофт записа 2-о време, като начело междувременно бе излязъл Ботас с ултрасофт. 

 

Също с ултрамеките гуми Верстапен записа 2-о време, а със суперсофт Кими даде 4-и резултат, пред съотборника си Фетел със същите гуми. Макс допусна грешка в предпоследния завой в следващия си тур и мина през зоната за сигурност. Холандецът поиска подът да бъде проверен за възможни повреди.

 

 

С ултрасофт Рикиардо поведе, но след това с нов комплект с хиперсофт Кими свали 1 сек и записа 1:37.461 мин. Фетел изостана на 1 десета от съекипника си. Пилотите на Мерцедес обаче поставяйки хипермеки гуми, бяха още по-бързи. Ботас постигна 1:37.236 мин, а Хамилтън бе на 0.2 сек.

Близка скорост показа и Верстапен с хиперсофт. Той изостана на 44 хилядни от водача, а Рикиардо с другия Ред Бул на 0.192 сек. Австралиецът постигна това при втория си опит, както и Макс, като в първия допусна грешка на последния завой

 

 

40 минути преди края на тренировката пилотите започнаха да правят състезателни симулации с много гориво и хипермеки гуми. При тях пилотите се оплакваха от грейнинг и бързо износване, но най-силна деградацията беше при Ферари. Нещата при Мерцедес и особено Ред Бул изглеждаха по-добре и износването бе по-малко. Затова във Ферари изпробваха и гумите суперсофт в дълга серия, като с тях имаха много повече постоянство.