Валтери Ботас беше най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Испания на пистата Каталуня, 5-и кръг от шампионата. Финландецът доминираше през цялата сесия и остави на 0.849 сек зад себе си Люис Хамилтън с другия болид на Мерцедес.
В същото време пилотите на Ферари Себастиан Фетел и Кими Райконен останаха 3-и и 5-и, като изоставането им беше около 1 секунда при това с използването на по-меките гуми суперсофт гуми срещу софт за пилотите Мерцедес. Изглежда обаче в Скудерията не гонеха темпо в една обиколка, а следяха износването на гумите в дълга серия.
В тренировката за Уилямс караше резервният пилот на тима Роберт Кубица вместо титуляра Сергей Сироткин. За поляка това бе първо участие в официална сесия от 2010 г. насам. Той имаше за задача да анализира поведението на колата и със своя опит да помогне за разрешаване на проблемите.
Robert pumps in his first timed-lap and goes P5 on the supersoft tyre with a 1:24.278 #SpanishGP #F1Barcelona #F1 pic.twitter.com/gaHiKXSLRp
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) May 11, 2018
В началото пилотите излязоха за по една опознавателна обиколка, като температурата на въздуха беше 19 градуса, а на трасето 31. Някои от пилотите използваха и тръби на Пито за изследване на новите си компоненти по колите. Сред тях бяха новият нос на Макларън и нови обърнати елементи под предното окачване, както и нови дефлектори при Ред Бул.
Естебан Окон бе първият пилот, който записа бърза обиколка. С гумите медиум той записа 1:22.592 мин. То веднага бе подобрено от Алонсо и Вандоорн, а след това Райконен със софт свали до 1:20.336 мин. След това Кими свали още малко от това време, а Алонсо и Вандоорн го доближиха на 0.3 и 0.5 сек. Ботас и Фетел допуснаха грешки при първите си бързи обиколки. Същото стори и Ериксон.
В първия си бърз тур Хамилтън постигна 1:18.997 мин с гумите софт. Това време бе подобрено веднага с 2 десети от Ботас, а Брендън Хартли излетя на завой 4 и едва не се удари в стената. Грожан също излезе от трасето, а Фетел постигна 3-о постижение, но на повече от 1.2 сек от Ботас. Себастиан бе изместен от тази позиция от Рикиардо.
Not the start to the #SpanishGP weekend Daniel Ricciardo was hoping for 💥 pic.twitter.com/F5FB4fL83n
— Formula 1 (@F1) May 11, 2018
Пилотът на Ред Бул малко след това обаче излетя на завой 4 и се удари в предпазните огради. На трасето бе назначен режим на виртуална кола за сигурност и повече от 10 минути никой не правеше обиколки на трасето. След подновяване на излизанията Ботас подобри още времето си и постигна 1:18.441 мин, оставяйки съотборника си на половин секунда.
Кубица се завъртя при излизането от завоя преди последния шикан. Секунди след това Строл с другия болид на Уилямс спря в чакъла в зоната за сигурност на завой 5. Той успя да се предпази от удар в стената, а на трасето отново имаше режим на виртуален сейфтикар. Ботас с гумите софт продължи да подобрява най-добрия си резултат – 1:18.148 мин. 20 минути преди края на сесията Фетел сложи суперсофт гуми, но отново бе далеч от Ботас – 0.9 сек.
До края на сесията сериозни промени в челото не настъпиха и пилотите на Мерцедес останаха на първите 2 места. Верстапен успя да се нареди на 3-о място с добър тур със софт, а Алонсо постигна 6-о време и показа, че новите елементи по болида на Макларън изглежда работят добре.
The Mercedes pair lead the way in FP1 morning in Barcelona
As Kubica beats his teammate on his Grand Prix weekend return 💪#F1 🇪🇸 #SpanishGP pic.twitter.com/BsDVR0p12Q
— Formula 1 (@F1) May 11, 2018