Начало Автомобилни новини Brabus Mercedes-AMG S63: Суперседан с 1000 к.с.

Brabus Mercedes-AMG S63: Суперседан с 1000 к.с.

Brabus Mercedes-AMG S63

Brabus представя S-класа с 1000 к.с. и 1620 Нм въртящ момент. Безумно бързият седан Brabus 1000 е луксозен деликатес, особено на задните седалки.

Brabus вече предлага широко портфолио от луксозни преустройства за различни марки. Основната дейност на фирмата обаче все още е свързана с изключително облагородените модели на Mercedes. Сега базираната в Ботроп компания добави към своята колекция Mercedes-AMG S 63 E Performance. Тунерът превръща и без това мощната S-класа в чудовище с 1000 к.с., за което може да се мечтае.

Четири литра работен обем стават 4,5 литра

В центъра на преустройството е V8 битурбо двигателят под дългия преден капак. Brabus е увеличил работния му обем от 4,0 литра на 4,5 литра. В собствения отдел за двигатели на тунера моторите биват оборудвани с нови турбокомпресори. Те получават и високоефективна изпускателна система от неръждаема стомана със специални метални катализатори и филтри за твърди частици. По този начин мощността на двигателя с вътрешно горене се увеличава от 612 на 810 к.с.

Още по-впечатляващо е увеличението на въртящия момент от вече разтърсващите 900 нютонметра до 1250 Нм. За предпазване на трансмисията и гумите тягата е електронно ограничена до 1050 Нм. Синхронният електромотор с мощност 140 кВт/190 к.с. е монтиран на задния мост заедно с автоматично превключваща двустепенна предавателна кутия. Литиево-йонна батерия с капацитет 13,1 кВтч допълва хибридната система. В резултат се получава системна мощност от 1000 к.с. и 1620 Нм въртящ момент.

Динамични показатели като на драг писта

Ускоряването на тежащия над два тона и половина и дълъг 5,20 м боен кораб до 100 км/ч отнема на задвижващата система 3,1 секунди. След 9,7 секунди S-класата с мощност 1000 к.с. преодолява границата от 200 км/ч. Малко след това тя бива електронно обуздана при 290 км/ч. Деветстепенната спортна трансмисия превключва автоматично или ръчно чрез карбонови лостчета на волана.

Brabus 1000 убива скоростта по подобаващ начин – с мощни керамични спирачки и колела с големи размери. Отпред моноблоковите Z-образни джанти (Platinum Edition), боядисани в цвета на каросерията, са с размер 9Jx22, отзад – 10,5Jx22. Високоскоростните гуми (Continental, Hankook или Yokohama) са съответно с размери 265/35 ZR 22 и 295/30 ZR 22. Освен това модулът на окачването SportXtra понижава каросерията с до десет милиметра.

Интериор шедьовър с екстремни детайли

Напълно оборудваната S-класа на Brabus, естествено, включва и персонализиран интериор от собствената сарашка работилница. Самият тунер нарича най-високото ниво на съвършенство и оборудване „шедьовър“. Към днешна дата има само два екземпляра от тази S-класа – един в сиво и един в черно.  Целият интериор – от седалките до тавана – е покрит с особено мека и дишаща кожа в хармония с цвета на каросерията.

Дори всички кантове и декоративни шевове са точно в един и същ тон. Допълнителни забележителни акценти са създадени с покритието Shadow Gray за всички декоративни елементи в кабината. Прецизното до милиметър ватиране и перфориране на повърхностите на седалките, централните конзоли и панелите на вратите с дизайн на раковина са специалитети на Brabus и естествено, съдържат логото „двойно В“. Коженият под в интериора на автомобила и багажника също е с такава шарка.

Колко струва S-класата на Brabus с 1000 к.с.?

Показаният тук Brabus 1000 All Gray струва 559 657 евро. Вторият, черен модел носи името Bichromatic и е още по-скъп заради аеродинамичните части от видим карбон. И заради черните 22-цолови джанти с 20 спици и дизайн с централно заключване. Цената му на дребно е 610 589 евро.