Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Брандъл за идеята за ново точкуване: Точките в F1 трябва да се...

Брандъл за идеята за ново точкуване: Точките в F1 трябва да се печелят трудно, не всеки да взима награда

2317
0
Макс Верстапен, Шарл Льоклер, старт, Гран при на Саудитска Арабия, Джеда
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Комисията за Формула 1 на ФИА ще обсъди на днешното си заседание идеята за промяна в точкуването на резултатите от състезанията в световния шампионат. Идеята бе разгласена по време на уикенда в Китай. Според нея точки получават класираните на местата от първо до 12-то. Понастоящем актив бележат пилотите в топ 10. Идеята за точкуване на състезателите от първо до 12-то място предизвика различни реакции. Бившият F1 пилот и настоящ коментатор Мартин Брандъл например изрази очевидно неодобрение.

„Точките в световния шампионат на Формула 1 трябва да се печелят трудно и да се ценят. Да се тачат. А не да се създаде тото, в което всеки взима награда“, написа Брандъл в социалните мрежи

Настоящата система на точкуване е в сила от 2010 г. При нея спечелилият състезанието пилот получава 25 точки. След това актив бележат пилотите до десето място включително по схемата 18-15-12-10-8-6-4-2-1. Новата идея запазва точкуването до седмо място. След това се предлага състезателите от осмо до 12-то място да взимат съответно 5-4-3-2-1 точки.

Във Формула 1 се дава 1 точка на направилия най-бързата обиколка в надпреварата пилот, ако той се е класирал в топ 10. Ако състезателят, записал най-бързия тур, е извън първите 10 точката не се присъжда.

Пилотите могат да спечелят и допълнителни точки откакто съществува спринтовият формат. В късата състезателна дистанция актив се дава на класираните в топ 8 по схемата 8-7-6-5-4-3-2-1.

В голямото семейство на Ред Бул пък са на различни мнения относно новата идея за точкуване. Шефът на Виза РБ Лоран Мекис смята, че е правилно да се направи такава промяна

„Вече няма отбори, които могат да се определят като „изостанали“. Има 10 много силни отбора, пет от които летят отпред. Шест производители плюс Ред Бул Рейсинг, което прави седем топ екипа, ако искате да ги наричате така. Всеки състезателен уикенд се случва мега битка във втората половина на колоната. За нас 11-то място е полпозишън. 11-то място е победа в надпреварата. И това е така, защото издръжливостта на колите е невероятна“, сподели Мекис.

„Ще е по-добре за феновете – така биха могли да разчитат битката по-добре. Също така би било по-справедливо. Сега едно странно състезание с пороен дъжд например може да ни донесе четвърто-пето място. Другите може да си стоят вкъщи през половината сезон, защото в обичайния случай ние се борим за местата от десето назад“, добави ръководителят на екипа от Фаенца.

Кристиан Хорнер от Ред Бул отбеляза, че борбата в колоната и назад е видима. Той обаче не е убеден в необходимостта от промяна на точкуването

„Тази идея е от онези, за които трябва да се проверят числата, да се анализира и да се види какво би се променило. Така че в случая нямам мнение по въпроса. Освен, разбира се, ако не се плащат пари за точките“, каза Хорнер.

Разпределението на дела на отборите от приходите на Формула 1 се изчислява въз основа на класирането им в конструкторския шампионат от предходната година. Същевременно ФИА взима такса преди всеки нов сезон въз основа на спечелените от екипите точки в същото подреждане. Сумата на точка за пилота и отбор световни шампиони са по-високи от тази за останалите тимове и състезатели.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)