Рос Браун смята, че Формула 1 трябва да се поучи от трагичния инцидент с Дан Уелдън в сериите Индикар. Англичанинът бе въвлечен в масова катастрофа и след като излетя, удряйки се в задната част на колата на свой опонент, той се заби в стената, опасваща пистата.
„Хубавото в моторните спортове е, че в тази област има абсолютна прозрачност между различните организации“, обясни Рос Браун. „Винаги се опитваме да се учим едни от други. Ако можем да научим нещо от този тежък инцидент или пък можем да помогнем с нещо, това сплотява всички работещи в нашия спорт. Имаме опит във Формула 1, всички отбори в Гран при да работим заедно, открито и след подобни инциденти правим всичко възможно, за да намерим правилното решение на даден проблем. Това се прави дори когато от това бива засегната конкурентноспособността на някой от отборите.“
Според Браун подобен тип съвместна работа трябва да бъде пренесена и между отделните серии. Той е много доволен от това, че ФИА ще разследва съвместно с организаторите на Индикар сериите инцидента с Уелдън.
„Знам, че ФИА комуникира с организаторите на Индикар. Скоро ще имаме ясно становище по случилото се. Ако ние можем да помогнем, като тимове или организации, да се разбере точно какво и защо се е случило, ще можем да повишим още сигурността във Формула 1. Или пък ако можем да повишим и допринесем за сигурността в Индикар, тогава със сигурност ще го направим.“
Подобно на болидите във Формула 1 и тези в Индикар са с открити колела, и отделянето им от колата се смята за една от най-големите опасности.
„Ще бъдат разглеждани всички възможни опасности в детайли. Тази тема е отворена и доста широка. Да излети една кола във въздуха или пък колелото и е възможно във всички Формули. А тези неща трябва да се предотвратяват. Човек може да се научи на много неща от разследването на подобен инцидент. Знам че всеки в нашия спорт ще работи усилено, да се намери едно по-добро решение.“
Все още Браун чака резултатите от разследването и не бърза да изказва предварително своето мнение.
„Ако оградата е фактор, то тогава във Формула 1 можем да сме спокойни.“
За катастрофата на Марко Симончели според него е трудно да намери точната причина.
„Там обстоятелствата бяха много по-екстремни. Освен това за всички е ясно, че сигурността там трябва да е на много по-високо ниво и трябва да се разгледа в детайли.“