Начало Избрани Бриаторе: Аз нямаше да подпиша с Хамилтън ако ръководех Ферари. Верстапен: Успехът...

Бриаторе: Аз нямаше да подпиша с Хамилтън ако ръководех Ферари. Верстапен: Успехът му ще зависи от колата

7841
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Майкъл Потс

Флавио Бриаторе не би взел Люис Хамилтън във Ферари ако бе начело на Скудерията, заяви самият той. 74-годишният италиански бизнесмен каза също така пред немския „Шпорт Билд“, че същевременно отиването на седемкратния световен шампион в Маранело ще е добро за Формула 1 като цяло.

„Странно ще е да видим Люис във Ферари. Разбира се, уважавам решенията (на други отбори), но се чудя дали това има смисъл. Не разбирам защо такъв страхотен тандем бе разделен“, коментира Бриаторе, имайки предвид Шарл Льоклер и Карлос Сайнц.

„Не е моя работа да съдя, но ако аз ръководех нещата във Ферари, нямаше да подпиша договор с Хамилтън. Формула 1 обаче ще има полза от преминаването му във Ферари. А всичко, което е добро за Формула 1, е добро и за мен. Убеден съм, че това ще се отрази положително на телевизионната аудитория, на рейтингите. Ще изчакаме и ще видим“, продължи настоящият съветник на Алпин в Гран при.

„Времето ще покаже колко ще е добър Хамилтън във Ферари. Ако постигне успех, то това ще направи Формула 1 още по-интересна. Не бива обаче да забравяме, че Шарл има едно важно преимущество – той говори италиански в този толкова италиански отбор“, добави Бриаторе

Привличането на Хамилтън във Ферари бе оповестено още преди началото на сезон 2024 и бе обсъждано на практика през цялата година. Предишният шеф на италианския тим Матия Биното също каза, че не би взел Хамилтън в отбора. Бившият собственик и шеф на отбор от Формула 1 Еди Джордан многократно критикува решението на Скудерията и в частност на президента на компанията от Маранело Джон Елкан. Според Макс Верстапен обаче Хамилтън не е изгубил желанието си за успех в спорта, но постигането му ще зависи от болида, който англичанинът ще получи.

„За него бе трудно да се мотивира напълно, защото знаеше, че напуска отбора. Според мен в момента, в който усещаше, че разполага с конкурентоспособна кола и има шанс да спечели, то тогава наистина вдигаше нивото. В някои надпревари болидът му бе труден за каране. Тогава беше: „Все тая““, обясни Верстапен как е възприел представянето на Хамилтън.

„Не мисля обаче, че е загубил хъса си. Той е постигнал страшно много. Предстои му ново предизвикателство и той ще е много, много мотивиран да покаже, че е седемкратен световен шампион. Но представянето ще зависи от колата, която получи“, каза Верстапен, който многократно посочваше през 2024 г. затрудненията си с Ред Бул RB20.

Във Ферари състезателен инженер на Хамилтън ще е Рикардо Адами. До миналата година той работеше със Сайнц, а преди това – със Себастиан Фетел.