Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бриаторе: Аз щях да глобя пилотите на Ферари с 5%-10% от заплатите

Бриаторе: Аз щях да глобя пилотите на Ферари с 5%-10% от заплатите

2828
0
Себастиан Фетел, Шарл Льоклер
Себастиан Фетел и Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Бившият шеф на Бенетон и Рено Флавио Бриаторе заяви, че той би глобил пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Себастиан Фетел след инцидента в Гран при на Щайермарк. Шефът на Скудерията Матия Биното отказа да вини когото и да е за станалото. Италианската преса критикува Льоклер, посочвайки същевременно, че болидът SF1000 е твърде бавен.

„Грешката определено бе на Льоклер – опита да се намести там, където нямаше място. Фетел знае, че си тръгва в края на сезона и няма да му помага. Себ обаче не мислеше, че някой би атакувал там, точно по този начин. Беше кошмар. Инженерите и механиците трябва да бъдат уважавани толкова, колкото и цветовете на тим като Ферари. В ситуация като настоящата няма смисъл да се поемат рискове, изисква се малко дисциплина. Колата не е на пилотите, а на отбора.“

„Тези момчета трябва да уважават работата на тима. Аз щях да ги глобя с 5%-10% от заплатите. Единственият начин да се разбереш със състезатели е като вземеш от парите“, бе категоричен Бриаторе

Според отговарящия за спортните въпроси във Формула 1 Рос Браун пък на Ферари им предстои дълъг път към възстановяване на желаните позиции. Англичанинът познава прекрасно тима от Маранело, на който бе технически директор от 1997 до 2006 г.

„Катастрофата нарани Ферари дори повече, защото екипът се бе трудил упорито да изтегли аеродинамичните си новости със седмица по-рано. Ударът между Себастиан и Шарл им отне шанса да анализират новия пакет. Шарл прие вината, но това не помага особено. Имайки предвид това, ще кажа, че в спорта и такива неща се случват“, заяви Браун.

„Един от най-големите проблеми на Ферари е, че този отбор е подложен на най-сериозно наблюдение от медиите в сравнение с всички останали екипи на грида, особено в Италия. От личен опит знам, че италианските медии могат да са невероятно натоварващи и ти трябва да направиш така, че това да не повлияе на хората ти. Необходимо е мениджмънтът да се погрижи да запази вярата и фокуса. Там няма да преобърнат нещата за една нощ, предстои им дълъг път. Трябва да разберат – при това бързо – дали има фундаментален проблем с колата, защото очевидно изостават.“