Шефът на Лотус във Формула 1 Ерик Булие е подканил собствениците на отбора да побързат с решенията си относно бъдещето. Французинът има желание да привлече в тима Нико Хюлкенберг, но призна по-рано, че няма да успее да го стори, ако не разполага с достатъчно средства. До момента обаче сделката с консорциума Куантум Моторспортс не е финализирана, а немският пилот бе поискал окончателен отговор от Лотус относно мястото до края на октомври.
Собствениците на отбора от Енстън – компанията на Жерар Лопес Гении Кепитъл – преговарят от няколко месеца за продажба на част от тима на Куантум. Инвестиционният консорциум е съставен от няколко фирми и се говори, че възнамерява да инвестира 200 милиона евро в екипа.
– Имаме ежедневен прогрес, но все още чакаме (края на сделката), а има някои времеви конфликти – призна Булие пред Аутоспорт. – От Гении Кепитъл зависи да приключи сделката, но всичко се проточи доста. Аз така виждам нещата. Мотаенето става прекалено дълго, а трябва да вземем решение сега. Стратегията на Гении е отборът да напредне с още една стъпка, да стане по-добър. Тази сделка може да донесе необходимите финанси за много години напред и може би дори да помогне за този прогрес, на който се надяваме (в спорта). Но ако изтървем момента (за решението) относно пилотите, ще се наложи да търсим варианти в кратко- или средносрочен план, за да продължим да работим.
В Лотус имат няколко варианти за пилоти, които могат да заместят връщащия се във Ферари Кими Райконен. Булие предпочита Хюлкенберг, но е дал на борда и името на Пастор Малдонадо. За венецуелеца се смята, че със сигурност ще напусне Уилямс след настоящия сезон. Той обаче е с един от най-големите спонсорски пакети – на стойност около 20 милиона евро на година – благодарение на компанията PDVSA. Малдонадо води разговори не само с Лотус, а и с Форс Индия и Заубер.
Хюлкенберг пък не иска да чака прекалено дълго, за да получи яснота относно бъдещето си. Той не изключи възможността да остане в Заубер, където обаче бъдещето на настоящия му съотборник Естебан Гутиерес, както и това на Пол ди Реста във Форс Индия са несигурни. Това оставя доста въпросителни на пазара на пилоти, а до края на сезона не остана кой знае колко време.