Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бътън спечели под носа на Хамилтън в мократа драма на Хунгароринг

Бътън спечели под носа на Хамилтън в мократа драма на Хунгароринг

48
0
GP Hungary 2011,Дженсън Бътън

Пилотът на Макларън Дженсън Бътън ознаменува с победа своя старт номер 200 във Формула 1, след като с безгрешно каране измъкна успеха от своя съотборник Люис Хамилтън в мократа Гран при на Унгария.

Световният шампион за 2008 г. водеше след третите спирания в бокса, но завалялият отново лек дъжд провоките две негови груби грешки и една фатална в стратегията на екипа. Така получилият и наказание за опасна маневра Хамилтън направи цели шест спирания в бокса, които го извадиха от битката не само за победата, а и за място на подиума.

Световният шампион Себастиан Фетел взе максимума в Унгария с второто място на финала. Пилотът на Ред Бул загуби първата си позиция още в петата обиколка след старта на мократа писта Хунгароринг, а след това беше само зрител в двубоя между Хамилтън и Бътън.

Последното свободно място на почетната стълбичка зае Фернандо Алонсо, който изведе Ферари до нея за четвърти пореден път след грешките на Хамилтън. Англичанинът завърши четвърти, след като се пребори с втория пилот на Ред Бул Марк Уебър.

С шестата си позиция Фелипе Маса допълни доминацията на трите водещи отбора, които единствено завършиха в обиколката на победителя. Пилотът на Форс Индия Пол ди Реста записа най-успешното си състезание във Формула 1 със седмо място.

В своя старт номер 200 Торо Росо за втори път през сезона вкара и двамата си пилоти Себастиен Буеми и Хайме Алгерсуари в зоната на точките, а между тях на девето място се вмъкна Нико Розберг с Мерцедес.

Състезанието започна на мокра писта и пилотите потеглиха с гуми интермедия. Фетел тръгна отлично от полпозишън, а зад него Хамилтън се защити от атаката на Бътън с лек контакт между двамата.

Намиращите се зад тях съотборници Маса и Алонсо се забавиха на излизането от първи завой и останаха зад пилотите на Мерцедес Нико Розберг и Михаел Шумахер. Двамата вече бяха изпреварили и Марк Уебър, а между петимата започна активна битка и често разменяха местата си.

Бътън първи рискува и постави супермеките сликове на изсъхващата бавно писта. В това време натискът на Хамилтън срещу Фетел даде ефект. Германецът сбърка и напусна трасето в ключовия за състезанието втори завой, а пилотът на Макларън го изпревари и започна да се откъсва напред.

Хамилтън, Фетел и Алонсо уеднаквиха стратегиите си и в 13-ата обиколка също поставиха супермеките гуми. Това позволи на Шумахер да поведе колоната, може би за първи път след завръщането си във Формула 1, но само за обиколка.

След спиранията в бокса първите четирима запазиха позициите си, но още в следващия тур третият Бътън започна атаката си към първото място. Той зае вътрешната страна в спирането за втори завой, изпревари Фетел за втората позиция и започна да покрива аванса на Хамилтън.

При вторите смени на гумите Рено-то на Ник Хайдфелд се запали още с излизането от бокса, подобно на свободните тренировки в Гран при на Испания. Германецът спря веднага на старт-финалната права, а стюардите загасиха пожара и инцидентът беше означен само с развяването на жълти флагове.

След вторите спирания Хамилтън и Бътън останаха лидери, а с по-ранен стоп Алосно взе третото място на Фетел, но германецът бързо си го върна.

Пилотът на Ферари избърза и за четвъртата смяна на гуми – 22 тура преди края и точно преди първият сектор от пистата да бъде намокрен отново от лек дъжд.

Тогава дойде и моментът, с който Хамилтън започна да губи състезанието. Лидерът допусна грешка на хлъзгавата настилка и се завъртя, а с рискованото си обръщане срещу връхлитащия Пол ди Реста накара шотландеца да напусне трасето. Пилотът на Макларън загуби достатъчно време, за да бъде изпреварен от Бътън и настигнат от Фетел.

Шест тура по-късно новият водач на свой ред напусна пистата във втори завой и Хамилтън отново поведе, докато отзад Фетел се забави заради същата грешка. Съотборниците в Макларън се подгониха и за ужас на шефовете си в бокса няколко пъти се изпревариха, но Хамилтън остана отпред.

Тогава дойде 53-ата обиколка, когато екипът допусна най-голямата си грешка в стратегията със слагането на гуми интермедия в болида на Хамилтън. Той се върна трети на пистата, но само два тура по-късно англичанинът окончателно приключи с битката за победата с наложилото се пето спиране в бокса за поставянето на меки гуми.

След кратката дъждовна интрига Бътън уверено поведе и до финала остана необезпокояван от следващите го Фетел и Алонсо, с което спечели втората си победа за сезона.

Не така стояха нещата за Хамилтън. Англичанинът беше наказан заради маневрата пред Ди Реста и направи шестото си минаване през бокса. Пилотът на Макларън се свлече до шеста позиция, но с агресивно каране изпревари Маса и Уебър, за да се добере до точките за четвъртото място.