Част от проблемите на Ред Бул се дължат на по-агресивната конструкция на Ейдриан Нюи, избрана за RB10, заяви шефът на Рено Спорт F1 Жан-Мишел Жалиние.
Шефът на специализирания спортен департамент на френския производител е убеден, че задвижващата им система е добра като концепция. Екипите с Рено Енърджи F1-2014 имаха сериозни проблеми по време на предсезонната си подготовка. Особено шокираща бе ситуацията с четирикратните световни шампиони Ред Бул, които почти нямаха ден без сериозна повреда.
– Убеден съм, че сме създали добра задвижваща система. Трябва да работим още по софтуера, но това така или иначе не влиза във вече хомологирания пакет. По двигателя се трудихме до последната секунда, за да сме сигурни, че постигнали правилните нива на мощност и въртящ момент. Вярваме, че сме го сторили – обясни Жалиние пред италианското издание Омникорсе. – Ред Бул винаги са правили конкурентоспособни автомобили и сме работили чудесно заедно. Техният проект обаче е може би малко по-екстремен. Трудим се с тях, за да направим колата достатъчно добра.
Ситуацията по време на тренировките предизвика поява на слухове, че Ред Бул търсят начин да се разделят с Рено. Шефът на тима Кристиан Хорнер отрече приказките, Жалиние стори същото:
– Основният ни екип за референция все още е Ред Бул. Имаме и още трима клиенти освен тях. Споразумението ни с екипа от Милтън Кийнс остава дългосрочно, няма раздяла.
В Ред Бул отчитат факта, че недостатъчната подготовка неминуемо ще се отрази на представянето им в началото на сезона. Съветникът на тима Хелмут Марко заяви, че изоставането в работата като цяло е двумесечно.
– След тестовете е ясно, че колата ни няма достатъчно скорост, нито добра издръжливост. Това са два основни фактора (за представяне на пистата) и трябва да ги подобрим – коментира и Хорнер. – Подготовката ни дори не се доближи до желаната, но това не променя предизвикателството за нас, нито вреди на амбициите ни. Ако не друго, то дори ги подхранва допълнително. Едва в Мелбърн обаче ще разберем колко висока планина ни предстои да изкачим.
Шефът на Ред Бул в F1 посочи, че отборът е взел безброй чудесни успехи през последните пет години. RB10 е резултат от работата на същия екип талантливи хора, създали спечелилите толкова победи и титли болиди. Точно заради това те не обръщат особено внимание на приказките наоколо, заяви Хорнер и продължи:
– Не сме се превърнали в идиоти за една нощ. Влагат се свръхчовешки усилия, за да се справим с проблемите и да сме във възможно най-добра форма в Мелбърн, след което да градим върху създадената база. Сезонът е маратон, а не спринт. Това не е най-трудната ситуация за мен. Имало е по-сложни неща – като изграждането на успешен екип например. В крайна сметка от юли миналата година друг отбор не е печелил надпревара, така че не е като да нямаме хората, необходими за справяне с нещата. Колата има страхотен потенциал, като цяло е бърза – въпрос на време е да извлечем това е нея и да интегрираме задвижващата система.