Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Цунода не очаква да променя стила си на каране заради RB21

Цунода не очаква да променя стила си на каране заради RB21

Юки Цунода
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Юки Цунода не очаква да променя стила си на каране заради RB21. Японецът е уверен, че ще успее да се справи с трудния за управление автомобил и няма търпение да дебютира с Ред Бул в домашната за него надпревара на Сузука.

Цунода ще запише първото си участие с Ред Бул този уикенд. Японецът замени Лиам Лоусън, който беше изпратен обратно в Рейсинг Булс заради разочароващото си представяне в първите два старта. Така австрийската компания направи поредна смяна на пилотите си по време на сезона, след като направи това през 2016 и 2019 г.

Цунода наистина очаква с нетърпение дебюта си за Ред Бул. По-рано той призна, че не е очаквал това да се случи в домашната надпревара на Сузука.

„Цялата тази ситуация не може да бъде по-откачена“, каза Цунода. „Първото ми състезание с Ред Бул Рейсинг, но и на всичкото отгоре в домашната Гран при. Мисля, че това е най-добрата ситуация в историята.“

24-годишният пилот няма предишен опит с RB21 на писта. Затова се очаква да изпитва известни затруднения в първите няколко старта, подобно на Лоусън. Цунода все пак тества автомобила в симулатора и е уверен, че ще успее бързо да се приспособи към него.

„Имам известна представа от симулатора, но всичко винаги е малко по-различно ако сравняваме симулатора с реалния автомобил. Ще видя дали ще трябва да променям настройките след [първата тренировка]. Не мисля, че трябва да променям стила си на каране, защото в крайна сметка досега той работи добре [при Рейсинг Булс]. В противен случай вероятно нямаше да съм тук и да нося това лого.“

„Просто ще правя каквото съм правил досега и ще вървя стъпка по стъпка, за да изградя темпото и всичко останало. Нека да видим. Може би няма да се наложи да правя това, може би веднага ще се чувствам добре. Смятам, че представянето на Ред Бул през миналия сезон беше доста и с двата автомобила, така очаквам да се повтори и сега“, добави японецът.

Цунода тества RB20 по време на изпитанията след края на сезон 2024. Това го кара да вярва, че няма да се нуждае от много време за адаптация към настоящия автомобил на тима

„Ако си в състояние веднага да натискаш с този автомобил веднага, предполагам над 95 [процента], на първо място започваш да усещаш малко плъзгане отпред и отзад. Усещаш плъзгане, щом започнете да завивате и виждате ограниченията от предната и задната част на автомобила.“

Цунода призна, че е успя да натиска докрай автомобила на Ред Бул за 2024 г. и да усети ограниченията му. „На теста в Абу Даби има много зони сигурност. Така можех веднага да натисна веднага, знаейки, че ще бъде простено дори отида извън трасето. Ето защо веднага започнах да натискам.“

„В същото време в този момент се чувствах съвсем добре с автомобила. RB20 имаше голямо ограничение по отношение на нестабилността. Беше съвсем ясно, че то се проявяваше почти винаги, когато завивах. Вече усещах тези неща, дори и да не натисках достатъчно.“

„Аз нямах референция, за да знам всъщност дали карам достатъчно бързо или не и да разбера по-добре този вид ограничение. Но все пак мисля, че RB20 беше доста лесен за управление и вече имащ доста голямо ограничение, което бе достатъчно, за да усетя, че имам сериозна нестабилност в началото на завоя“, каза още Цунода.

Цунода добави, че управлението на RB21 в симулатора е затвърдило впечатлението на Цунода за поведението на автомобила на границата на сцеплението.

„Просто го усетих в симулатора. Определено съм сигурен, че не е напълно кореспондиращо по отношение на хитростта на автомобила, но поне не се усещаше като безумно и коварно.“

„В същото време усещам това, което пилотите споменаваха за нестабилността или за нещата, свързани с доверието към автомобила. Опитах различни настройки, които исках да сравня, за да направя малко по-добри настройки за предстоящия уикенд. Така всъщност тези два дни бяха доста продуктивни.“

„Сега поне знам в каква посока искам да започна. Изглежда, че това е добра база и [за] цялостното представяне, така че това беше една наистина, наистина добра сесия на симулатора“, каза още пилотът на Ред Бул.

Цунода също така призна, че все още не е получил обаждане от Хелмут Марко след новината за повишението си и намира това за странно

„Изненадващо е, че той [Марко] все още не ми се е обадил, което много необичайно“, разкри Цунода. „Не съм сигурен дали не е бил зает с други неща. Нямам търпение да го видя, как ще реагира на моето [преминаване в Ред Бул]. Но да, това е много необичайно.“

„Досега той винаги ми се обаждаше, но този път не ми се обади. Сигурен, че няма нищо лошо. Все още сме в добри отношения, така че нека да видим как ще реагира на това“, допълни японецът.

Накрая Цунода добави, че е получил няколко съобщения от Пиер Гасли и Серхио Перес, след като Ред Бул обяви повишението му.

„Получих съобщение от Пиер. Той искаше да се чуем и да ми разкаже за опита, който е имал в Ред Бук, за нещата, които е трябвало да направи в Ред Бул. Той искаше да сподели няколко идеи, които биха могли да работят за предстоящите състезания. Това беше много мило от негова страна, давайки ми такива полезни съвети.“

„Също така получих съобщение и от Чеко, както от всички пилоти от семейството на Ред Бул. Чеко и Пиер много ме подкрепят, така че това е много ценно. А [Гасли е] един от пилотите, които наистина уважавам най-много“, заключи Юки Цунода.