Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Цунода се разделил с мениджърския си екип в края на 2024 г.

Цунода се разделил с мениджърския си екип в края на 2024 г.

Юки Цунода
Юки Цунода, снимка Ред Бул Контент Пуул

Юки Цунода се разделил с мениджърския си екип в края на 2024 г. Това потвърди самия той по време на предсезонните тестове. Причината за промените в екипа на пилота на Рейсинг Булс са най-вече свързани с неуспешния опит за преминаване в Ред Бул през този сезон.

Цунода е част от Рейсинг Булс от 2021 г. насам. Японецът на практика е пилотът, прекарал най-много време във втория отбор на Ред Бул. Тази година Цунода продължава да бъде част от Рейсинг Булс заедно с новия си съотборник Исак Хаджар.

Доскоро мениджърският екип на японеца беше ръководен от Марио Миякава и Луис Алварес. Двамата обаче напуснаха след края на сезон 2024, както потвърди самия пилот. На тяхно място Цунода привлече бившият състезател Диего Менчака. Мексиканецът прекрати активната си кариера и сега се насочва изцяло към управление на пилоти

Решението на Цунода дойде малко след решението на Ред Бул да избере Лиам Лоусън за съотборник на Макс Верстапен през този сезон. В същото време Цунода отново беше пренебрегнат въпреки доброто си представяне.

24-годишния пилот завърши 12-ти в крайното класиране за тази година. Той победи всичките си съотборници през последните два сезона- Ник де Врис, Даниел Рикиардо и самия Лоусън. Въпреки това Ред Бул никога не го разглеждаше като пилот на главния тим. Според съобщенията именно е накарало Цунода да потърси ново ръководство, за да засили бъдещите си перспективи. За момента бъдещето му в F1 след края на този сезон остава неясно.

„Вече не работя с Марио, както и с Луис. Наистина съм щастлив да имам Диего в екипа си“, сподели Цунода миналата седмица. „Диего определено е мотивиран. След като решихме да работим заедно, той веднага отиде в офиса на Хелмут [Марко, съветник на Ред Бул], за да изгради по-силни връзки. Наистина оценявам тези усилия, както и самия Хелмут.“

„Те вече имат добри взаимоотношения, което е добро начало. Но в крайна сметка най-важното е да се представим на пистата, което ще улесни малко живота на Диего“, добави пилотът на Рейсинг Булс.

Цунода се надява да укрепи позицията си в екосистемата на Ред Бул и да подобри отношенията си с Марко. Австриецът все още има огромно върху избора на пилоти в двата екипа на компанията

По-късно този месец Цунода започва петия си сезон в F1 и ще бъде като лидер на Рейсинг Булс. Шефът на тима Лоран Мекис похвали напредъка на японеца по време на предсезонните тестове в Бахрейн.

„Миналата година Юки направи крачка, която никой от нас не очакваше“, заяви Мекис. „[Той] направи голяма крачка напред по отношение на скоростта, по отношение на зрелостта и по отношение на техническата обратна връзка. Ще бъде наистина интересно,  че при Юки има още една такава крачка през тази година.“

Сезон 2025 може да бъде последен за Цунода в семейството на Ред Бул. Има немалка вероятност той да бъде освободен заради прекратяването на партньорството с Хонда. При такъв развой единствената опция за японеца е новият партньор на Хонда от догодина- Астън Мартин. Тимът от Силвърстоун обаче трябва да освободи един от своите пилоти, за да се направи място за Цунода. За момента не изглежда много вероятно екипът да се раздели с Ланс Строл, който е син на собственика на Астън Мартин.