Юки Цунода става резервен пилот на Ред Бул. Това твърдя различни източници, включително Racingnews365. В същото време сънародникът му Аюму Иваса ще изпълнява същата роля в Рейсинг Булс. Очаква се Ред Бул да потвърди тази информация съвсем скоро. До момента само три отбора са обявили официални резервни състезатели за сезон 2025 в F1- Мерцедес, Алпин и Астън Мартин.
Цунода е дългогодишен член на семейството на Ред Бул. Японецът направи дебюта си в F1 през сезон 2021 с тогавашния тим на Алфа Таури. До момента той продължава да бъде част от базирания във Фаенца екип, който вече се казва Рейсинг Булс.
24-годишният пилот кара за Ред Бул по време на теста след края на сезона и дори похвали RB21. Той също така се надяваше да получи повишение и да заемем втория кокпит в австрийския отбор. За съжаление това така и не се случи, тъй като Ред Бул избра Лиам Лоусън за заместник на Серхио Перес. Така Цунода остава във втория екип на „Червените бикове“ и вече си партнира с Исак Хаджар
По всичко изглежда, че Цунода няма да получи шанс в Ред Бул. Въпреки това тимът от Милтън Кийнс възнамерява да направи японеца официален резервен пилот за сезон 2025. Така той може да получи шанс за изява при евентуално отсъствие на Верстапен или Лоусън.
В момента Верстапен има 8 наказателни точки в своя суперлиценз. Нидерландецът се нужда от още 4, за да бъде отстранен за едно състезание. Не се изключва това да се случи в предстоящата кампания, имайки предвид стила му на каране. Той обаче ще трябва да почака до Гран при на Австрия, преди точките в неговия суперлиценз да бъдат нулирани.
Същевременно Аюму Иваса става резервен пилот на Рейсинг Булс. Японецът се включи в първата свободна тренировка в домашната Гран при на Япония. В края на сезона Иваса беше зад волана на VCARB 01 и в първата тренировка на Яс Марина, както в тестовете след финала на сезона.
Иваса прекара две пълни кампании във Формула 2 с отбора на ДАМС. От 2024 г. насам той се състезава в Супер Формула с Team Mugen. Миналия сезон той финишира пети в крайното класиране, записвайки три подиума. Иваса ще бъде на разположение на Рейсинг Булс ако Цунода или Хаджар не могат да се включват в даден рейс уикенд.
Сезон 2025 може да бъде последен за Цунода в семейството на Ред Бул. Австрийската компания ще се раздели с Хонда в края на годината. Не се изключва Цунода да последва марката в Астън Мартин. Но за да бъде титуляр, екипът от Силвърстоун трябва да освободи Ланс Строл. Канадецът има най-сигурното място в F1, тъй като собственик на Астън Мартин е неговият баща Лорънс. Но от друга страна, канадският милиардер може да бъде притиснат да вземе по-бърз и постоянен пилот, за да може неговият екип да се бори за местата в челото
До момента само три отбора са потвърдили официално резервните си пилоти за сезон 2025 в F1. Това са Мерцедес (Валтери Ботас), Алпин (Рио Хиракава, Франко Колапинто и Пол Арон) и Астън Мартин (Фелипе Другович, Джак Крофърд и Щофел Вандоорн). Не се изключва Другович да бъде резервен пилот на Заубер. Швейцарският отбор се раздели с досегашните резерви Тео Пурчер, Робърт Шварцман и Зейн Малоуни. Ботас пък може да изпълнява ролята на резерва в Макларън и Уилямс заради връзките на двата отбора с Мерцедес.
Във Ферари също не са обявили резервните състезатели за сезон 2025. Очаква се Скудерията да задържи Антонио Джовинаци и Артур Льоклер. В края на 2024 г. Ферари се раздели с Робърт Шварцман, който се прехвърли в Индикар. Предполага се, че „Черните кончета“ могат отново да разчитат на Оливър Беърман. Британският тийнейджър подписа многогодишен договор с Хаас. Шефът на американския отбор Аяо Комацу обаче не подкрепя идеята Ферари да може да взима британеца когато си поиска.
В края на 2024 г. се появи информация, че Ферари може да вземе Гуаню Жу. Китаецът потвърди, че води разговори с няколко отбора и е готов да заема роля на тестов и резервен състезател. Но до момента няма новини по тази тема.
Хаас също няма потвърдени резервни пилоти. Отборът ще продължи да разчита на Кевин Магнусен, макар и в различна роля. Датчанинът може да изпълнява ролята на резерва в дадени стартове, стига да не се застъпват с програмите му в WEC и IMSA. Очаква се един от резервните пилоти на Хаас да бъде протежето на Тойота Ритомо Мията.
The confirmed Formula 1 reserve drivers of 2025: #formula1 #f12025
VIA: [RacingNews365] pic.twitter.com/Y6chEEMylV
— This is Formula 1 (@ThisIsFormu1a1) January 29, 2025