Начало Избрани Д-р Марко: Хорнер бе против привличането на Де Врис

Д-р Марко: Хорнер бе против привличането на Де Врис

1143
0
Ник де Врис, Алфа Таури
Ник де Врис, снимка Ред Бул Контент Пуул

Д-р Хелмут Марко коментира присъединяването на Ник де Врис в Алфа Таури. Австриецът разкри, че шефът на Ред Бул и негов колега Кристиан Хорнер е бил против наемането на нидерландеца за заместник на Пиер Гасли.

Де Врис записа първия си старт в F1 в последното издание на Гран при на Италия. Световният шампион във Формула Е за сезон 2020-21 замести Алекс Албон в Уилямс. Де Врис направи страхотно впечатление след като финишира девети в надпреварата на пистата Монца

Доброто представяне на Де Врис бе забелязано от Ред Бул. Австрийският екип успя да убеди нидерландеца да прекъсне отношенията си с Мерцедес и да се присъедини към Алфа Таури. Според д-р Марко, постиженията на нидерландеца в други шампионат и серии са оправдали привличането ми в тима. Съветникът на Ред Бул обаче разкри, че Хорнер не е бил на едно мнение с него и е бил против трансфера на Де Врис.

Марко разкри различията си с Хорнер относно Де Врис в епизод от подкаста „Inside Line F1“. Австриецът също така посочи, че се е случвало той и британският му колега да не са на едно мнение по дадени въпроси..

„Не често, но понякога се случва. Последният път бе свързан с наемането на Де Врис“, сподели Марко. „По принцип това е Алфа Таури, но ние все пак сме голямо семейство и имаме различни мнения. Хорнер бе против привличането на Де Врис. Бих казал, че в момента той е бил напълно прав“, добави съветникът на Ред Бул.

Де Врис изживява много трудна кампания с Алфа Таури. 28-годишният състезател няма нито една спечелена точка, като най-доброто му класиране е 12-то място в Монако.

Марко също така призна, че Мик Шумахер е бил първият избор на настоящия директор на Алфа Таури Франц Тост. За съжаление, тогавашните взаимоотношения с Ферари са попречили на Ред Бул да води разговори с младия германец.

„Франц Тост искаше Мик Шумахер, но той беше в академията на Ферари през почти цялата си кариера“, обясни Марко. Австриецът смятам, , че статутът на Де Врис е в по-голямо съответствие с философията на Алфа Таури за наставничество на млади пилоти.

„По принцип Алфа Таури е нашият младежки отбор. Де Врис се различава от Шумахер по това, че има само едно състезание, което бе много успешно, така че може да се впише в нашата философия“, завърши д-р Хелмут Марко.

Бъдещето на Де Врис в Алфа Таури изглежда много несигурно. Предполага се, че нидерландецът е получил ултиматум да подобри резултатите си в следващите няколко старта. В противен случай той може да не довърши сезона и да бъде заменен още преди домашната си Гран при на Нидерландия.

Междувременно Де Врис коментира предстоящия рейс уикенд в Австрия. Пилотът на Алфа Таури познава добре пистата край Шпилберг от времето, което прекара в F2. Въпреки това той смята, че сега се изправя пред коренно различно предизвикателство

„Пистата Ред Бул Ринг е доста къса, но всъщност е много по-трудна, отколкото изглежда. Можеш да загубиш много време, ако допуснеш някаква грешка. Това определено е писта, която е трудна за спирачките. Има доста прави отсечки, но и четири високоскоростни завоя. В търсене на максимална ефективност компромисът между нивата на притискане не е толкова прост- искате да използвате крило, което генерира по-малко челно съпротивление, но също така искате пакет, който да е подходящ за състезание и да ви позволява да се борите“, сподели Де Врис.

„Мястото е специално и пейзажът е красив. Това е домашно състезание за Ред Бул, което прави още по-специално. От моя лична гледна точка уикендът на Ред Бул Ринг винаги е бил много посещаван от нидерландските фенове. Това означава, че около пистата има много оранжево, така че ще бъде вълнуващ уикенд. Разбира се, ние ще направим всичко възможно всички да се гордеят с нас“, добави пилотът на Алфа Таури.

Съотборникът на Де Врис Юки Цунода също познава отлично трасето в Австрия. Японецът спечели точка в един от двата старта в Шпилберг през 2021 г. Миналата година той остана едва 16-ти. Сега целта му е най-накрая да се върне в зоната на точките.

„Ред Бул Ринг е писта, която харесвам. Това е и трасе, на което спечелих точка по време на в първия си сезон във Формула 1. В Австрия трябва да се съсредоточим върху това да имаме добър автомобил още от FP1, тъй като веднага след това предстои квалификация. Трябва да сме на ниво в квалификациите, иначе ще имаме доста проблеми през останалата част от уикенда“, каза Цунода.

„Пистата официално има десет завоя, повечето от които са средноскоростни и високоскоростни. Въпреки че все още се нуждаем от голямо натоварване, има и дълги прави, на които искате да имате възможно най-малко челно съпротивление. От моя гледна точка смятам, че това ще бъде предизвикателен състезателен уикенд, който няма да е лесен. Въпреки това го очаквам с нетърпение. Атмосферата в Шпилберг ще бъде страхотна, тъй като това е домашната писта на Ред Бул. Затова че би било хубаво да успеем да спечелим точки там“, добави пилотът на Алфа Таури.