Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Дайър: Нямаме абсолютно точна програма за тестовете

Дайър: Нямаме абсолютно точна програма за тестовете

78
0

Най-важната част от подготовката на отборите от Формула 1 за 2010 г. започна днес на пистата Рикардо Тормо до Валенсия, Испания. Общо 15 дни тестове ще имат на разположение през февруари екипите, за да изгладят максимално всичко по автомобилите си преди първия старт от световния шампионат в Бахрейн на 14 март. В първата серия изпитания – 1-3 февруари – участват 6 тима от 13-е, одобрени за участие в предстоящия сезон.

Заради лошите метеорологични условия в Европа екипите вероятно ще останат в Испания през цялото време, като постепенно към тях ще се присъединят и някои от отсъстващите им колеги. След Валенсия идват тестове на Херес де ла Фронтера (общо 8 дни), след което отборите отиват на Каталуния до Барселона в края на месеца.

Според промените в правилата за изпитанията на екипите е позволено да използват по 1 кола на ден за общо (включително за аероизпитания) 15 000 км до 31 декември 2010 г.

– Сега имаме по-малко време преди шампионата спрямо миналата година, за да се подготвим, но целта е да постигнем същото ниво като преди – категоричен бе преди да започне работата на писта шефът на инженерния тим на Ферари Крис Дайър. – Това е причината, поради която използвахме динамични и статични тестови стендове повече от обичайното. Така намаляваме възможните проблеми, като например определени грижи с издръжливостта и обикновено се проявяват в първите километри, изминати от новия автомобил. Това бе направено с цел да се съсредоточим в по-голяма степен върху оценка на цялостното представяне и анализ на два основни пункта: как работят новите гуми и поведението на болида с пълен резервоар.

– Очевидно е, че двете неща са взаимно свързани. Трябва да разберем как върви колата сега спрямо данните, с които разполагаме от преди. Това означава, че ще караме с познати количества гориво, но и правим дълги дистанции с пълен резервоар. Поради тази причина е трудно да се създаде съвсем конкретна програма за един тест ден. На моменти болидът ще е с 10 кг бензин, в други – със 150. Това също така явно ще направи резултатите още по-трудни за анализиране от страна на медиите и публиката. Класирането ще се променя ден за ден в зависимост от това върху какво работят отборите – допълни австралиецът.

По време на предсезонните изпитания се работи не само с автомобилите, но и с хората. Екипите са съставени от инженери и механици, които ще работят с пилотите през сезона и им е нужно време да свикнат с новите коли.

– Трябва да сме сигурни, че те ще получат нужните им знания, за да сме готови за Бахрейн – продължава Дайър. – Действа се и по протичането на питстоповете, които и тази година ще са много важни. Времето на едно спиране в бокса ще се определя от бързината на смяна на гумите, а през 2009 г. дозареждането с гориво даваше на механиците малко повече време за тази операция.

Тимовете с нетърпение започнаха работа във Валенсия днес след тримесечно отсъствие от трасето. А докато една част от отборите се обучава и влиза в час на Рикардо Тормо, то за друга – в конструкторските бюра и инженерни отдели – скоро започва нов цикъл на действие, вече за автомобилите през 2011 г.