Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Даймлер намалява разходите за спортните си програми

Даймлер намалява разходите за спортните си програми

2191
0
Ола Калениус
Ола Калениус; снимка: Мерцедес

Концернът Даймлер няма намерение да излиза от Формула 1, но работи по намаляване на разходите за спортни програми, както и за редуциране влиянието на автомобилния спорт върху околната среда. Председателят на борда на компанията и шеф на Мерцедес-Бенц Ола Калениус заяви, че целта за съкращаване на харчовете за Формула 1 е дори по-агресивна в сравнение с други проекти.

„Имаме толкова малко причини да излизаме от Формула 1, колкото и Байерн Мюнхен да се оттегли от футбола“, заяви Калениус. „Нетното финансово влияние обаче ще бъде намалено наполовина през следващите три години. Целта за редуциране на разходите за Формула 1 е дори по-агресивна, отколкото за останалата част от компанията.“

Калениус подчерта също така, че от Мерцедес са увеличили продажбите си на електрически и хибридни модели през третото тримесечие на 2020 г.

Във Формула 1 се въвежда ограничение на бюджетите от следващия сезон, което отговаря на целите на Даймлер за намаляване на разходите. Това ще доведе до реорганизация в отбор като Мерцедес. Шефът на Гран при екипа Тото Волф обаче е убеден, че няма да се наложи да съкращава хора. Той възнамерява да преразпредели работещите в Бракли и Бриксуърт в други проекти за Мерцедес. Една от възможностите са космически проекти – ClubS1 разказа за нея в своя брой 239.

Същевременно Волф обясни, че от 2022 г. отборът може дори да излезе на печалба.

„Преструктурирането също струва пари. Ние се подготвяме от известно време. Изисква се пълна реорганизация на компанията. Работна група в продължение на месеци разискваше възможни стратегии и решения. От 2022-ра тимът ще работи без да са необходими средства от Даймлер. Ще се трудим за намаляване на разходите и по отношение производството на задвижващи системи“, каза австриецът.

Въпросът с двигателите излезе много рязко на преден план, след като Хонда обяви, че ще се оттегли от Формула 1 в края на 2021 г. Волф е на мнение, че настоящият бизнес модел за доставчиците на агрегати трябва да се промени.

„Помня, че когато се присъединих към F1 с Уилямс през 2009 г. моторите струваха 20 милиона долара и нагоре. Днес имаме фиксирана стойност (15 милиона евро – б.р.). Трябва всички да седнем заедно, да обсъдим какви технологии с връзка с реални свят са необходими, как може да опростим технологиите, за да харчим по-малко“, сподели Волф.