Начало Рали Даниел Елена: Не допуснахме грешки в Германия, защото Льоб кара с главата...

Даниел Елена: Не допуснахме грешки в Германия, защото Льоб кара с главата си

43
0
Даниел Елена,Себастиен Льоб

Даниел Елена победи в рали Германия за девети път днес заедно със Себастиен Льоб, което е 74-ти успех за осемкратните световни шампиони. Навигаторът сподели пред wrc.com какво е усещането след поредния успех на екипажа.

– Спечелихте рали Германия за девети път, как се чувствате?

– Много щастливи. Никога не е лесно. Миналата година една спукана гума ни коства лидерството. Ако изтървеш едно или две спирания, продължаваш направо – видяхте колко коли катастрофираха вчера на Панцерплате. Това състезание изобщо не е толкова лесно, колкото изглежда отстрани. Вчера имаше буря, беше мокро и кално, което означаваше управление с максимум концентрация, но всичко бе наред. Проблем има, когато останалите натиснат здраво.

– Това ли бяха най-трудните условия, в които сте се състезавали в Германия?

– Трудно е да се каже, тъй като караме вече десет години там. Всеки път е сложно и ако помня правилно, само веднъж беше сухо от началото до края. Винаги вали в някакъв момент.

– Днешният резултат компенсация ли е за миналата година?

– Миналогодишната надпревара си е за миналия сезон и може да се случи на всеки. Броят спукани гуми и в току-що приключилото издание демонстрира колко е сложна надпреварата. Нужно е да се кара внимателно и да се пазиш от камъните по пътя.

– Спомена някои от грешките, допуснати от съперниците ви – вие със Себастиен не сбъркахте. Как се получи?

– Получи се, защото Себастиен кара с главата си и свършихме всичко по възможно най-правилния начин. Отборът има огромен опит, вложен и в автомобила.

– Имате голям аванс в класирането за шампионата, а остават само четири кръга – започвате ли да мислите за девета титла?

– Битката никога не спира. Помня как през 2009 г. всички твърдяха в средата на сезона, че Себастиен вече е взел още една титла. След това обаче претърпяхме катастрофа, после още една плюс дисквалификация. Така че нищо не е приключило.

– Ситуацията обаче определено изглежда добре от гледна точка на конструкторите?

– За Ситроен положението е по-добро, защото имат двама бързи и постоянни пилоти.