Насер Ал-Атия грабна победата в предпоследния четвърти етап на Desafio Ruta 40. Катарецът измина 391-километровата отсечка за 3 часа, 39 мин. и 15 сек. Втори на 3 мин. и 8 сек. зад Ал-Атия се нареди Язид Ал-Раджи от тима на Тойота. Трети остана Роки Бацюшка (Can-Am Factory Team).
ℹ️ AL ATTI-YEAH! | ULTIMATE
The special is done and dusted for @AlAttiyahN (Nasser Racing by Prodrive) and @Yazeed_AlRajhi (Overdrive Racing). The Hunter factory driver emerged victorious and scooped up his second win of the week, after the prologue. 3′08″ separated the two men.… pic.twitter.com/u22vRBJB5U
— World Rally-Raid Championship 🚗 🏍 (@OfficialW2RC) June 6, 2024
Desafio Ruta 40 е четвърти кръг за сезон 2024 в световния рали рейд шампионат на ФИА и ФИМ (W2RC). Състезанието се провежда на територията на Аржентина и приема втория си старт от W2RC. Екипажите ще изминат пет специални етапа с обща дължина от над 3000 км. Рали рейд надпреварата е базирана около провинциите Кордоба и Сан Хуан
Днес се проведе четвъртият от общо пет специални етапи на територията на Аржентина. Той беше с дължина от 391 км от Сан Хуан до Ла Риоха. Етапът беше от изключително значение в борбата за първото място, в която бяха замесени Ал-Атия и Ал-Раджи.
🔜 STAGE 4
Follow the race live ➡️ https://t.co/pTm0lpKOSF📍 @desafioruta40ok YPF INFINIA
📌 Round 4️⃣/5🌍 GMT-3#W2RC #FIM #FIA #DR40 pic.twitter.com/JbR7WgzLTC
— World Rally-Raid Championship 🚗 🏍 (@OfficialW2RC) June 6, 2024
Ал-Атия се представяше на много високо ниво пред днешния ден. Катарецът записа втори етап успех в Desafio Ruta 40 след този в пролога. Благодарение на този успех Ал-Атия се доближи по трета поредна победа през сезон 2024 в W2RC. Разбира се, състезанието щеше да се реши в последния утрешен етап. Втори на малко повече от 3 мин. зад Атия остана Ал-Раджи. Саудитецът беше наказан заради каране с превишена скорост в някоя от по-бавните зони.
ℹ️ AL ATTI-YEAH! | ULTIMATE
The special is done and dusted for @AlAttiyahN (Nasser Racing by Prodrive) and @Yazeed_AlRajhi (Overdrive Racing). The Hunter factory driver emerged victorious and scooped up his second win of the week, after the prologue. 3′08″ separated the two men.… pic.twitter.com/u22vRBJB5U
— World Rally-Raid Championship 🚗 🏍 (@OfficialW2RC) June 6, 2024
Третото място в етап №4 от Desafio Ruta 40 беше заето от Роки Бацющка. Младият литовец отново изпревари много автомобили от категория T1. Четвърти остана представителят на домакините Себастиан Халперн (X-Raid Мини), следван от Николас Кавалиасо (Таурус) и Денис Кротов (Overdrive Тойота). Останалите места до топ 10 бяха заети от пилоти от по-малките категории. Победителят във втория етап Лукаш Мораеш (Тойота) имаше технически проблем, заради който загуби повече от час. Неговият съотборник и победител от етап №3 Сет Кинтеро също имаше доста трудности днес. Хуан Крус Якопини (Overdrive Тойота) пък претърпя инцидент и беше принуден да се оттегли от домашната си надпревара.
Ал-Раджи остана начело преди финалния етап на Desafio Ruta 40. Втори на само 13 секунди е Ал-Атия. Двамата ще спорят за победата до последния километър. Трети след проблемите на Мораеш застана Халперн.
🚗 #FIA W2RC Ranking – @desafioruta40ok YPF INFINIA stage 4️⃣ and General Classification 📊
📲 All rankings ‣ https://t.co/pTm0lpKh37#W2RC #DR40 pic.twitter.com/bNRvOv94Ic
— World Rally-Raid Championship 🚗 🏍 (@OfficialW2RC) June 7, 2024
При моторите продължи доминацията на Хонда. Японският производител окупира първите три позиции в предпоследния етап на Desafio Ruta 40. Победител стана Тоша Шарейна, следван от Рики Брабек и Андриан Ван Беверен. Четвърти и пети се наредиха Рос Бранч (Hero) и Скайлър Хоус също с Хонда. В топ 10 влязоха още Пабло Кентания (Хонда), Себастиан Бухлер (Hero), Ромейн Дюмонтие (Хонда), Едгар Ардевол и Брали Кокс с мотори на КТМ. Във временното класиране Брабек води пред Шарейна и Ван Беверен.
🏍 #FIM W2RC Ranking – @desafioruta40ok YPF INFINIA stage 4️⃣ and General Classification 📊
📲 All rankings ‣ https://t.co/pTm0lpKh37#W2RC #DR40 pic.twitter.com/duSi67lvFH
— World Rally-Raid Championship 🚗 🏍 (@OfficialW2RC) June 7, 2024