Начало Рали Димитър Илиев беше най-бърз в шейкдауна

Димитър Илиев беше най-бърз в шейкдауна

63
0
Крум Дончев,Траянови врата 2011

Димитър Илиев и Янаки Янакиев с Skoda Fabia S2000 бяха най-бързи в шейдаунда преди рали „България“, а в първата петица се класираха четирима родни пилоти. Илиев записа резултат от 1:53.2 мин. по избраната 3.1-километрова отсечка между Самоков и Бели извор. Втори, на 1.7 сек. зад него, се наредиха Петър Гьошев и Димитър Спасов с Peugeot 207 S2000. Третата позиция зае италианецът Лука Бети, също с автомобил на френския производител, четвърти завърши Ясен Попов с Mitsubishi Lancer Evo 9 R4. Крум Дончев допълни водещата петица и изпревари носителя на европейската титла Лука Росети с Fiat Abarth Grande Punto S2000.

Първата десетка допълниха чужденците Антонин Тлустяк (Skoda Fabia S2000), следван от Сжимон Рута, Мачией Олексович и Игнат Исаев, всички с Peugeot 207 S2000. Пилотът на „Интерлийз“ все още свиква с наетия от италиански екип автомобили, а в първите си километри с него остана на 5.5 сек. зад победителя в шейкдауна. Веднага зад първите 10 пилоти с реални амбиции за първото място се нареди Тодор Славов с Renault Clio R3, който зададе темпото при автомобилите с един двигателен мост.

Лука Росети: „За нас шейкдауна премина много лошо. Успяхме да минем по трасето само два пъти. Въобще не можахме да почувстваме колата. Първият път бяхме много бавни, втория път – по-добре, но за нас тази подготовка е крайно недостатъчна. Дойдохме тук с надеждата да се качим на подиума, но мисля, че ще ни е много трудно да постигнем целта си. Ще ни бъде изключително трудно срещу Лука Бети, Димитър Илиев и Крум Дончев. За мен това е първо рали „България“ и не познавам трасето, а всички те са карали по няколко пъти. Иначе при огледа отсечките ми харесаха изключително много, ралито е прекрасно и трасето много добро.“
Игнат Исаев: „Все още свикваме с колата. Вътре е много шумно, всичко е различно и ни е много трудно. Това е истински състезателен автомобил и разликата с Mitsubishi от група N е огромна. Все още не сме решили какви настройки да правим. Карал съм колата много малко и ще нагаждаме всичко в движение. Засега съм доволен, но това, което най-много ни трябва са изминати километри.“

Ясен Попов: „Направили сме по колата леките промени от група R4 – т.е. олекотено табло, плексигласови стъкла, изрязани капаци и други мерки за олекотяване. След толкова много работа мислехме, че сме свалили много килограми, а в крайна сметка се оказа, че колата е по-лека само с около 20 кг. в сравнение с миналата година. Разработките за окачването и носачите за R4 са все още много нови и нямахме възможност да ги направим. Може би тогава разликата ще е по-голяма. Доволен съм от шейкдауна, макар че гумите бяха меки. Ако бяхме с по-твъди гуми щяхме да се представим по-добре. За съжаление ни пускаха да минаваме през 4 минути и успяхме да минем само по 3-4 пъти.“

Крум Дончев: „Доволен съм от шейкдауна. Покарахме отново колата, припомнихме си я и ще можем да стартираме с по-голямо самочувствие. Всичко беше наред, имаше много публика. Очаквам много тежка борба в състезанието. Колите като моята (Пежо 207 S2000) са най-много, но разликите между тях са големи.“